  • 1. Data: 2019-09-04 17:14:26
    Temat: Arkadiusz Ł. ps. "Hoss" skazany
    Od: u2 <u...@o...pl>

    czepiają się rasiści:))))))

    https://wpolityce.pl/kryminal/462212-arkadiusz-l-ps-
    hoss-skazany-na-kare-7-lat-wiezienia

    Arkadiusz Ł. ps. "Hoss" skazany. Sumy, jakie ukradł, są wielokrotnie
    większe niż te, które zdołano mu udowadniać

    Szef romskiego gangu okradającego seniorów skazany. Sąd skazał
    Arkadiusza Ł., twórcę ,,metody na wnuczka", na karę 7 lat więzienia. Ma
    też zwrócić ofiarom wyłudzone pieniądze. Jednak nie ulega wątpliwości,
    że sumy, jakie ukradł, są wielokrotnie większe niż te, które zdołano mu
    udowadniać.

    Arkadiusz Ł, pseudonim ,,Hoss", bezrobotny absolwent dwóch klas szkoły
    podstawowej, członek zarządu romskiej fundacji walczącej z dyskryminacją
    Romów, stworzył międzynarodową siatkę przestępczą , operującą także w
    Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Na samej górze gangu był on i jego
    rodzina, niżej zaufane osoby, także Romowie, którzy dzwonili do starych
    ludzi oraz romscy kurierzy przewożący pieniądze. Na samym dole
    hierarchii stali ludzie niekoniecznie narodowości romskiej, tzw
    ,,odbieraki", którzy odbierali pieniądze od ofiar.

    Arkadiusz Ł wymyślił metodę ,,na wnuczka" w 1999 roku i jego przestępcza
    działalność szybko nabrała rozpędu. W siatce działało kilkaset osób.

    Żaden z policjantów, z którymi rozmawiałam, nie ma wątpliwości, że
    Arkadiusz Ł, ukradł znacznie więcej niż 1, 5 miliona złotych i biżuterię
    o wartości kilkuset tysięcy, co zdołała mu udowodnić prokuratura.

    Nic dziwnego, że gdy po raz pierwszy polska policja zatrzymała w 2014
    roku Arkadiusza Ł, w ciągu kilku godzin zorganizował pół miliona
    złotych, przyniesionych w reklamówce jako kaucja. Jak tłumaczył jeden z
    adwokatów Arkadiusza Ł, jego klient co prawda nie pracuje, ale ma
    pieniądze ze spadku po rodzinie z Zachodu, bo taka jest właśnie romska
    specyfika.

    Po raz drugi sąd wyznaczył mu kaucję w wysokości 300 tysięcy w 2017
    roku. Dla wszystkich, najwyraźniej poza sędzią z warszawskiego sądu
    rejonowego-- było oczywiste, że Arkadiusz Ł. machnie ręką na niewielką
    dla niego kwotę i zniknie. Tak też się stało, a ukrywającego się
    Arkadiusza Ł znalazła dopiero elitarna policyjna jednostka ,,łowców cieni".

    Dotychczasowa bezkarność oraz łaskawość wymiaru sprawiedliwości wydaje
    się optymistycznie nastawiać Arkadiusza Ł. Po zapadnięciu wyroku w
    Sądzie Okręgowym w Poznaniu, Arkadiusz Ł. głośno powiedział obecnej na
    sali rodzinie, że ,,będzie dobrze".

    Nie ulega wątpliwości, że jego adwokaci będą apelować od wyroku. Przez
    cały czas procesu twierdzili, że materiał dowodowy oparty na podsłuchach
    zdobyto w sposób nielegalny.

    Olbrzymi majątek Arkadiusza Ł. pomagał mu do tej pory zorganizować
    bardzo kosztowną i skuteczną obronę.

    Temat przestępczości romskiej jeszcze niedawno był tabu. Wystarczyło, że
    w komunikacie policyjnym pojawiło się sformułowanie o sprawcy
    narodowości romskiej, by natychmiast protestowały romskie fundacje,
    także ta, w której działał Arkadiusz Ł.

    Jak mówią policjanci, prawdziwym problemem jest też to, że instytucje
    skarbowe kompletnie nie interesują się majątkiem Romów i ich przepływami
    finansowymi. Utrudnia to walkę ze zorganizowaną przestępczością. Tak
    jakby nikogo nie dziwiło, że bezrobotny jeździ ferrari, przegrywa
    olbrzymie kwoty w kasynie i wrzuca do internetu kilkudziesięciotysięczne
    rachunki za bankiety.

    Zdjęcie Maja Narbutt
    autor: Maja Narbutt

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-09-04 18:22:27
    Temat: Re: Arkadiusz Ł. ps. "Hoss" skazany
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-04 o 17:14, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-09-04 19:51:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu Wed, 4 Sep 2019 18:22:27 +0200 RadoslawF pisze:
    > Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    > prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    > czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Wal sie fredzie!

  • 4. Data: 2019-09-05 01:40:47
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-04 o 19:51, u2 pisze:

    > Wal sie fredzie!

    W dalszym ciągu jesteś tym palantem od niechcianej prasówki i