  • Data: 2004-06-09 15:46:22
    Temat: Re: Anulowanie zawartej umowy OC
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boa" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ca78op$mot$1@news.mch.sbs.de...
    > Witam,
    >
    > Zawarłem przedwczoraj z ubezpieczycielem umowę OC na samochód. Rozmyśliłem
    > się, chcę zmienić firmę ubezpieczeniową.
    > Czy mam prawo bez ponoszenia kosztów anulować z nimi tą umowę? Czy mają
    > obowiązek przyjąć moją rezygnację i zwrócić mi wpłaconą stawkę?
    >
    > Sprawa poważna, będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

    art. 812 par. 4 kodeksu cywilnego:
    "Jeżeli umowa ubezpieczenia jest zawarta na okres dłuższy niż sześć
    miesięcy ubezpieczający ma prawo odstąpienia od umowy ubezpieczenia,
    w terminie 30 dni, a w przypadku gdy ubezpieczający jest przedsiębiorcą
    w terminie 7 dni, od dnia zawarcia umowy. Odstąpienie od umowy
    ubezpieczenia nie zwalnia ubezpieczającego z obowiązku zapłacenia
    składki za okres, w jakim zakład ubezpieczeń udzielał ochrony
    ubezpieczeniowej."

    seb