    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Angora - prawo autorskie
    Date: Thu, 19 May 2005 00:05:50 +0200

    Użytkownik "gogo" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d6g97k$9e4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jakie naruszenie ?
    > Opublikowany tekst żyje "swoim życiem". Mozna go m.in. cytować i to
    > bezpłatnie. Z tego co podaje Angora w stopce redakcyjnej to publikuje
    > teksty np. w celach edukacyjnych.

    Równie dobrze złodziej samochodów mógł by przed sądem dowodzić, ze
    skradłs amochód, by poprawić swoje przygotowanie do egzamina na prawo
    jazdy - też kradł w celu edukacyjnym. :-)

    > Coś jak cytat artykułu naukowego w
    > książce naukowej. Jeżleli zostało podane źródło i autor, to nie ma
    > naruszenia praw autorskich twórcy. W przypadku stosowania np. art25
    lub
    > 26 prawa autorskiego zgoda autora nie jest wymagana.

    Tu już wiele racji. Ale zauważ, ze te przepisy odnoszą się do
    określonych rodzajów utworów. Może faktycznie należało najpierw ustalić
    z pytajacym, co to za artykuł.

    > Podejrzewam , że tego typu kalkulację trzeba by przedstawić w sądzie w
    > razie ewentualnych sporów.

    Z tego co wiem, to tantiemy za publikacje są jakoś tam znormalizowane.
    Nie liczy się tego od zysku, tylko jako tzw. wierszówkę.