    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Angora - prawo autorskie
    Date: Wed, 18 May 2005 20:25:27 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@chello084010227148.chello.pl

    Norbert Biernacki napisał(a):
    > Pisuję jako free styler do różnych czasopism. Ostatnio życzliwa dusza
    > poinformowała mnie, że jeden z moich tekstów, publikowanych wcześniej w
    > znanym polskim periodyku, wydrukowano w tygodniku Angora.

    Podstawowa sprawa.. Angora działa na takiej zasadzie, że najpierw pyta
    sie danej gazety o pozwolenie na przedruk, a dopiero potem ten przedruk
    robi. Jeśli napisałeś do jakiejś gazety i Cie wydrukowali, to być może
    przekazałeś im prawa do rozporządzania tym tekstem i dalszych przedruków?

    Jeśli jednak nie, to od Angory zarządaj 10x tyle, co wziąłeś za ten
    tekst. To otworzy sprawe do dalszych negocjacji, gdyż na tyle pewnie się
    nie zgodzą, toteż schodź z ceną powoli w dół - w ten sposob oni beda
    mieli poczucie, ze ubili dobry interes, bo zszedles z cena, a Ty zrobisz
    dobry interes, bo dostaniesz wiecej niz tekst "jest wart" :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl