  • 1. Data: 2003-02-05 20:01:30
    Temat: Allegro, a podatek
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    Witam Grupowiczów!
    Zastanawiam się nad następującym problemem. Od czasu do czasu sprzedaję coś
    na Allegro. Przeważnie są to przedmioty używane, które nie są mi już do
    niczego poczebne. Czy mam obowiązek ujawnić to jako dochód. I pytanie
    drugie. Jak przedstawia się sprawa w przypadku handlu kopiami Linuxa. System
    ten jest bezpłatny, a służy jedynie pokryciu kosztów tłoczenia płytek.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-06 07:30:46
    Temat: Re: Allegro, a podatek
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na Allegro. Przeważnie są to przedmioty używane, które nie są mi już do
    > niczego poczebne. Czy mam obowiązek ujawnić to jako dochód.

    tak

    > I pytanie
    > drugie. Jak przedstawia się sprawa w przypadku handlu kopiami Linuxa.
    System
    > ten jest bezpłatny, a służy jedynie pokryciu kosztów tłoczenia płytek.

    tak, kosztami sa nosniki, koszt wysylki, itp.
    przychodami to za ile sprzedajesz.

  • 3. Data: 2003-02-06 09:35:40
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> wrote in message

    > tak

    Mozesz sie podeprzec wykladnia ? Sprzedajesz rzeczy bedace Twoja
    wlasnoscia pozniej niz 6 miesiecy od ich kupna taniej niz kupiles. Z
    jakiego paragrafu mozesz podlegac pod pdof ? Jaki to dochod chyba strata
    :-))

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 4. Data: 2003-02-06 09:42:41
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > wlasnoscia pozniej niz 6 miesiecy od ich kupna taniej niz kupiles. Z
    > jakiego paragrafu mozesz podlegac pod pdof ? Jaki to dochod chyba strata

    Jeżeli sprzedaż nastapiła nie w wykonaniu działalności gospodarczej i po upływie
    pół roku od końca miesiąca w którym rzecz została nabyta to nie jest ona
    opodatkowana (art. 10 ust. 1 pkt 9 updof).

    Pozdrwiam
    Ciacho

  • 5. Data: 2003-02-07 05:55:41
    Od: "kitor" <k...@w...pl>

    no chyba nie do końca,

    jest jeszcze cos takiego podatku od czynności cywilnoprawnych.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-02-10 18:07:30
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b1vhm2$cm$1@absinth.dialog.net.pl>, kitor wrote:
    > no chyba nie do ko?ca,
    >
    > jest jeszcze cos takiego podatku od czynno?ci cywilnoprawnych.

    2%. Sam raz placilem jak kupowalem uzywany telefon za 100 zl.
    Zaplacilem 2 zl. Placi to kupujacy, w swoim urzedzie skarbowym.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl