    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 1 Jun 2014 00:00:04 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot

    On Fri, 30 May 2014, P.B. wrote:

    > Ty czy Twoja firma?

    Ja "w celu osobistym".
    Bo "moja firma" to nadal *JA*.
    Firma jest nazwą, *wyłącznie* nazwą, i w przypadku DG OF
    firmą jest nazwisko (z opcjonalnym "dopiskiem").
    Jak to Ludwik bodaj XI rzekł, "państwo to ja", w przypadku
    DG OF "firma to ja". Nierozdzielnie.
    Przedziębiorca i przedsiębiorstwo są za to dwoma
    różnymi bytami (przedmiot i podmiot) :) (a firma to
    przedsiębiorca, nie przedsiębiorstwo, przedsiębiorstwo
    w dziedzinie nazw to ewentualnie marka).

    > Jeżeli nabywcą jest P.P.H.U. CośTam Gotfryd Smolik,

    Bardzo nieporęczny pomysł, za dużo pisania ;)
    (oczywiście na samym początku wpadłem w tę pułapkę,
    ale IMO warto odkręcić)

    > to oczywistym się staje, że to nie jest konsument.

    Primo.
    Powiedzmy, można doszukiwać się deklaracji "nabycia
    w celu" (gospodarczym).
    To NIE skutkuje, wcale nie skutkuje, brakiem prawa
    skorzystania z uprawnień konsumenckich!
    Chcesz się pospierać? (i nie, wcale nie mam na myśli
    uwagi Liwiusza, zakładanie że zakup dokonany "na firmę"
    nie podlega pod ustawę konsumencką podpada pod bład
    gruby!)

    Secundo.
    Ale nie to miałem na myśli.
    W skrajnym przypadku (nabycia towarów, które *również*
    nabywane są na cele gospodarcze) dobrze jest mieć dowód
    na wypadek konieczności dowiedzenia niebycia wielbłądem,
    znaczy dowód że dany towar ZOSTAŁ kupiony i NIE ZOSTAŁ
    kupiony "na firmę".
    Hint: niewprowadzenie nabycia "towarów podstawowych" do
    ewidencji zakupów jest karalne.

    pzdr, Gotfryd