    From: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Date: Thu, 29 May 2014 06:29:03 +0000 (UTC)

    Dnia 28.05.2014 Retop <r...@g...com> napisał/a:

    > I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam tracić 400zł
    kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy jak na razie a ja nie wiem
    co robić, czy iść na policję czy do prokuratury?

    Ani na policję, ani do prokuratury. Udowodnisz, że celowo to zrobił? Każdy może się
    pomylić.
    Sprzedający to firma, czy osoba prywatna?
    Poczytaj o rękojmi, KC 556-576.

    Odeślij, żądaj wymiany i zwrotu kosztów na podstawie Art. 560 KC.

    > Istotną informacją może być też, że zakupiłem ten most na fakturkę na firmę, ale
    faktury nie wysłali.

    Jeśli stwierdziłeś jasno, że kupujesz w celu związanym z działalnością zawodową
    lub gospodarczą to wyłączyłeś się z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.
    Niezależnie, czy dostałeś fakturę, a nawet czy w ogóle jej chciałeś :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.