  • 1. Data: 2005-03-12 12:56:37
    Temat: Alimenty-pytanie
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Witam

    Po rozwodzie mam zasądzone alimenty w kwocie XXXX zł.
    W wyroku rozwodowym jest mniej więcej taka formułka:
    ...kosztami utrzymania małoletniego M obciąża oboje rodziców w tym udział ojca
    określa na kwotę XXXX zł....

    Uzasadniając wysokość alimentów sędzina wzięła pod uwagę wszystkie kwoty które w
    pozwie wymieniła moja była żona , dodała je , zaokrągliła w górę podzieliła na 2
    , zaokrągliła w górę i zasądądziła kwotę XXXX.

    Pytanie:

    Czy w takiej sytuacji moja była żona jest niejako zobowiązana przeznaczyć na
    koszty utrzymania dziecka taką sama kwotę jak ja?
    Czy fundując dziecku wyjazd na wakacje mam prawo koszty tego wyjazdu odjąć od
    alimentów?

    Pozdrawiam i czekam na radę o znających się na rzeczy ;-)

    Michał

  • 2. Data: 2005-03-12 19:57:44
    Temat: Re: Alimenty-pytanie
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Michał" <m...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:6fdb.000010aa.4232e704@newsgate.onet.pl

    > [.....................]
    > Czy w takiej sytuacji moja była żona jest niejako zobowiązana
    > przeznaczyć na koszty utrzymania dziecka taką sama kwotę jak ja?

    Niekoniecznie.

    > Czy fundując dziecku wyjazd na wakacje mam prawo koszty tego wyjazdu
    > odjąć od alimentów?
    > [.......................]

    Nie możesz. Wszystko (pieniądze, prezenty) co
    dasz_podarujesz dziecku ponad zasądzoną
    kwotę alimentów będzie_jest traktowane jako
    prezent, a tego nikt Ci nie zabrania. ;-)
    Licz się jednak z tym, że "przy okazji" była
    żona wytknie tę Twoją rozrzutność przed
    Sądem. Okazją tą będzie sprawa o podwyższenie
    alimentów. Takie jest życie.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Tego dnia pełniłem służbę patrolową razem z sierżantem, w pewnym