    From: "Iza" <c...@o...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Agencja towarzyska w budynku mieszkalnym
    Date: Thu, 16 May 2002 14:14:08 +0200

    Użytkownik "Gerard" <g...@a...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnae6stj.2lk.gerard@pb187.bielsko.sdi.tpnet.p
    l...

    > Obawiam się, Izo, że dotyczy to również Ciebie :)

    Moze:-))))

    > Niestety, nie zawsze jest to takie proste.

    Nie jest proste, ale nie niemozliwe. Gdy ktos chce...

    > Jednak raczej nie ulega wątpliwości, że zapotrzebowanie na takie
    > "usługi" istnieje. Z różnych powodów - np. ze względu na niedopasowanie
    > potrzeb seksualnych męża i żony. A jeśli istnieje popyt... Prawo rynku ;)

    Tak, ale to, ze cos istnieje nie znaczy, ze to jest dobre. Rzeczywistosc
    zastana nie zawsze jest najlepsza z mozliwych. Moze to podejscie wielce
    naiwne i idealistyczne, ale ja chcialabym zeby zle rzeczy mozna bylo
    zmieniac. Rynek nie jest tu dla mnie zadna wyrocznia. Popyt istnieje tez
    wsrod mlodziezy na narkotyki, a przciez nie powinnismy akceptowac
    rozprowadzania ich w szkolach, prawda?

    > Nie on. Poczytaj "Słownik języka polskiego". Zacytuję:
    > patologia - 1. nauka o chorobach, 2. stan chorobowy.
    > Sama określiłaś to "niemoralne prowadzenie się na własne życzenie" jako
    > chorobę. Proponuję nie używać słów, których znaczenia się nie rozumie :)

    Wrecz przeciwnie: AIDS, narkomania, alkoholizm to choroby, niemoralne
    prowadzenie sie NIE! Co do patologii...nie slyszales o pojeciu: patologie
    spoleczne? O to mi chodzilo, a nie o pojecia podane w w/w definicjach.

    > Hmmmm... Przestaję Cię rozumieć, Izo. Raz piszesz, że prostytutki pracują
    > w swoim zawodzie z własnej woli. Innym, że jest to patologia. Teraz
    piszesz,
    > że jest to wykorzystywanie kobiet. W końcu co o tym sądzisz?

    Chetnie wytlumacze. To, ze pracuja z wlasnej woli (a przynajmniej czesc z
    nich) nie neguje faktu, ze prostytucja jest rodzajem patologii spolecznej.
    (Nie chce tu analizowac jej przyczyn, jest ich wiele).
    Dlaczego natomiast wykorzystywanie? Bo, IMVHO, kobiety-prostytutki
    traktowane sa wyjatkowo przedmiotowo, jak towar na sprzedaz. I tego faktu
    nie zmienia to, ze one te sytuacje akceptuja. Poza tym, juz ktos wyzej
    pisal, ze gros ich zarobkow przejmuja inni (alfonsi itp). Wiec nawet, jesli
    godza sie z byciem towarem i zarabianiem w ten sposob, to jednak jakos tam
    traca.
    Mam nadzieje, ze jasno teraz wylozylam co mysle.
    Pozdrawiam
    Iza