  • 1. Data: 2006-05-11 21:13:56
    Temat: Adres na pieczątce
    Od: AS <u...@w...pl>

    Witam,

    Firma używa adresu korespondencyjnego innego niż siedziba. Czy na
    pieczątce z nazwą, NIP-em i REGON-em można umieścić adres
    korespondencyjny zamiast siedziby figurującej w KRS?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-12 05:21:16
    Temat: Re: Adres na pieczątce
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "AS" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Firma używa adresu korespondencyjnego innego niż siedziba. Czy na
    > pieczątce z nazwą, NIP-em i REGON-em można umieścić adres
    > korespondencyjny zamiast siedziby figurującej w KRS?

    Możesz tam mieć nawet życzenia wielkanocne. Nie ma przepisu, który nakazywałby
    mieć pieczątkę, więc, nie ma też takiego, który każe coś na niej mieć.
    Oczywiście nie możesz na fakturze podawać (pisać ręcznie, drukować lub
    stemplować) innego adresu niż adres siedziby firmy zapisany w KRS.

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 3. Data: 2006-05-12 09:24:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    CZYŚCIWO napisał(a):
> [...]
    > Oczywiście nie możesz na fakturze podawać (pisać ręcznie, drukować lub
    > stemplować) innego adresu niż adres siedziby firmy zapisany w KRS.

    Obowiązku posiadania pieczątki nie ma, ale jak już pieczątka jest - to
    chyba ma określone wymagania.

    p. m.

  • 4. Data: 2006-05-12 10:45:11
    Od: AS <u...@w...pl>

    Witam ponownie,

    > Oczywiście nie możesz na fakturze podawać (pisać ręcznie, drukować lub
    > stemplować) innego adresu niż adres siedziby firmy zapisany w KRS.

    VAT-u nie płacimy. Chodzi o pieczątkę, którą byłyby stemplowane umowy,
    KP i KW, ewentualnie rachunki od sprzedawcy niepłacącego VAT-u.

  • 5. Data: 2006-05-12 15:14:04
    Od: "SQ|wysyn" <sq|wysyn@sq|wysyn.pl>

    > Obowiązku posiadania pieczątki nie ma, ale jak już pieczątka jest - to
    > chyba ma określone wymagania.

    A gdzie mialbyby okreslone takie wymagania? Pieczatka nie ma ŻADNEGO
    znaczenia prawnego.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2006-05-12 19:08:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    SQ|wysyn napisał(a):
    >
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A gdzie mialbyby okreslone takie wymagania? Pieczatka nie ma ŻADNEGO
    > znaczenia prawnego.

    Pogooglaj na pl.soc.prawo.podatki. Gotfryd Smolik News niejednokrotnie
    podawał podstawę.

    p. m.

  • 7. Data: 2006-05-12 19:25:55
    Od: "SQ|wysyn" <sq|wysyn@sq|wysyn.pl>

    > Pogooglaj na pl.soc.prawo.podatki. Gotfryd Smolik News niejednokrotnie
    > podawał podstawę.

    Podawał podstawę pieczątki? Ja bym raczej poduszeczkę podawal.
    Jak chcesz cos powiedziec, to podaj argument a nie odsylaj mnie w chaos i
    eter. Pieczątka NIE ma żadnej mocy prawnej. Ma ją PODPIS - dlatego należy go
    szanowac. Oj, bardzo szanowac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2006-05-12 23:50:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    SQ|wysyn napisał(a):
    >
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Podawał podstawę pieczątki? Ja bym raczej poduszeczkę podawal.

    no oczywiście podawał podstawę prawną wymagań pieczątki firmowej.

    > Jak chcesz cos powiedziec, to podaj argument a nie odsylaj mnie w chaos
    > i eter. Pieczątka NIE ma żadnej mocy prawnej. Ma ją PODPIS - dlatego
    > należy go szanowac. Oj, bardzo szanowac.

    zgoda. podpis dobra rzecz. a pieczęci nie trzeba mieć. ale jak już
    firma ma firmową pieczęć, to musi tam być nazwa firmy, adres i regon
    (lub może nip? nie pamiętam).

    p. m.

  • 9. Data: 2006-05-13 05:13:40
    Od: "SQ|wysyn" <sq|wysyn@sq|wysyn.pl>

    > zgoda. podpis dobra rzecz. a pieczęci nie trzeba mieć. ale jak już firma
    > ma firmową pieczęć, to musi tam być nazwa firmy, adres i regon (lub może
    > nip? nie pamiętam).

    Musi ? Na jakiej podstawie prawnej?
    I co to jest 'firmowa pieczęć' w świetle prawa ?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 10. Data: 2006-05-13 07:14:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Musi ? Na jakiej podstawie prawnej?
    > I co to jest 'firmowa pieczęć' w świetle prawa ?

    Ustalmy zatem, że pieczęci nie ma obowiązku mieć.
    Żaden przepis nie nakłada takiego obowiązku.
    Jednak pieczęć czasem się może przydać i niektórzy
    sobie takową wyrabiają.
    I tu niespodzianka: jeśli już pieczęć sobie wyrabiasz,
    to ma być na niej REGON.
    Ustawa o statystyce publicznej
    Dz.U. 88/1995 poz.439 art.43 ust.3