    From: dexth <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 30 latka zmagania z WKU
    Date: Sun, 6 Apr 2008 23:12:47 -0700 (PDT)

    On 7 Kwi, 02:38, "CJ" <c...@v...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Choc wydawac sie moze to smieszne, ale w wieku niemal 30 lat musze zmagac
    > sie z WKU.
    > Nie wiem do kogo sie z tym zgloscic, przebywam poza granicami kraju, a
    > chcialbym moja sytuacje wkoncu uregulowac, bede bardzo wdzieczny za pomoc.
    > Do rzeczy: w 2002r przerwalem studiowanie bedac na IV roku studiow, pare
    > miesiecy pozniej otrzymalem jakies wezwanie do WKU.

    Trzeba czytać powiadomienia jakie się otrzymuje i potwierdza odbiór.
    Nikt ci tu nie odpisze jakie to było wezwanie.

    Takich wezwan bylo
    > jeszcze kilka, ostatnie, ktorego tresci nie pamietam (prosba o wstawienie
    > sie w WKU w celu odbycia sluzby) odebralem w 2003 roku.

    Ignorowałeś te wezwania.

    W 2005r pracujac
    > postanowilem pojsc na studia, odwiedzilem tez WKU zanoszac papierek z
    > uczelni, dostalem odrocznie do stycznia 2006r.

    Oni z tobą postępowali fair.

    Studiow z powodu pracy znowu
    > nie dokonczylem,

    a więc odroczenie wygasło, a ty o tym nie raczyłeś powiadomić WKU.

    pozniej dostalem oferte pracy za granica ktora przyjalem.
> [...]
    > 2005/2006 roku nie odebralem zadnego dokumentu. W kraju bylem ostatnio ponad
    > pol roku temu, tak sie zdazylo ze Policja dosc dokladnie mnie sprawdzala
    > (bylem poszkodowanym w wypadku), wszystko bylo OK. Niemniej jednak mam obawe
    > przed przylotem by zalatwic te sprawy, dac dokuemnty z uczelni, wymeldowac
    > sie zgodnie z prawem, etc. Boje sie ze zostane zatrzymany juz na lotnisku.
    > Pracujac w IT obawiam sie tez jakis wyrokow w kraju za nie stawianie sie w
    > WKU, oznaczac to bedzie koniec mojej kariery. Jak rozwiazac te problemy
    Wykręcałeś się jak tylko mogłeś, a oni się o ciebie martwili,
    sprawdzali czy zyjesz, posyłali dzielnicowego.
    A ty co? unikałeś ich.
    Proponuje traktować ich poważnie. Nie baw się z nimi w kotka i
    myszkę. Ujawnij się, zacznij z nimi korespondencje. Odpisz im,
    prześlij potwierdzenia, że studiujesz i licz na ich naiwność. Może ci
    uwierzą.

    pozdr dexth