    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 212 kk a nieistniejący dług
    Date: Tue, 25 May 2004 05:14:09 +0800

    In article <c8t36c$pm8$1@news.onet.pl>, kam wrote:
    > rok od chwili w której dowiedziałeś się o sprawcy, nie później niż 3
    > lata od chwili czynu

    Wniesienie oskarżenia przerywa bieg tego 3letniego przedawnienia?

    > na początku 300 zł

    Dzięki. A przechodząc do konkretów użeram się z pewną znaną firmą
    telekomunikacyjną o której kuriozalnych działaniach co chwila można
    przeczytać m.in. na tej liście o czym i ja już pisałem. Wypowiedziałem im
    umowę (typowa, "telefoniczna") w okolicach lipca zeszłego roku, linię
    odcieli wcześniej niż wynikało z regulaminu, potem był rachunek ze spłatą
    zobowiązań od ostatniego okresu rozliczeniowego do końca okresu
    wypowiedzenia, potem miesiąc spokoju, potem zaczeły przychodzić ponownie
    rachunki za abonament, aż do końca stycznia bieżącego roku kiedy nadesłali
    korekty anulujące te wszystkie rachunki za abonament. Z ostatnią korekta
    przyszedł rachunek za 2 impulsy za styczeń, a od lutego kolejne już na
    jakieś 2tyś impulsów. Abonamentu już nie chcą. Ponownej korekty nie
    złożyli. W grudniu poszło do nich kolejne pismo przypominajace o fakcie
    rozwiązania umowy (zapewne dlatego przyszła korekta abonamentu). A
    ostatnio zaś uraczyli mnie pismem po którym mój stopień iryracji
    przekroczył poziom pozwalający na cierpliwe i nieskuteczne wyjaśnienia
    rozmaitym arogantom z ich rozmaitych konsultacyjnych lini.

    Pismo zawiera:
    "Zwracamy sie wezwanie do uregulowania pilnego zadłużenia wobec
    XXX [..] <kwota zadłużenia>. W związku z tym podejmiemy decyzję o
    publicznym wystawieniu wierzytelności do sprzedaży. Warunkiem odstąpienia
    od tej decyzji jest bezwłoczne [..] uregulowanie pełnej kwoty wymagalnych
    zobowiązań.[..]"

    No i tak się zastanawiam co z tym wszystkim zrobić. Problem utrudnia
    równiez fakt że nie ma mnie w kraju. Na oskarżenie prywatne mam jeszcze
    trochę czasu, tym bardziej że musiałbym od razu ustanawiać pełnomocnika
    procesowego a i jeszcze nic w tym zakresie nie popełnili. Natomiast ww.
    pismo wypełnia MZ przesłanki wynikajace z art. 115 § 12. Czy Waszym
    zdaniem kryterium groźby bezprawnej jest tu spełnione? MZ użycie w tym
    konteksie słowa "publiczny" jest groźbą rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego i do tego się to sprowadza. Jak nie zapłacę
    czego sobie życzą i to szybko to ów "dług" (informacja o nim) zostanie
    upubliczniona. Nie ulega równiez wątpliwości, że groźba ta może zostać
    spełniona. To jest przestepstwo ścigane na wniosek pokrzywdzonego, więc
    jak rozumiem wstępnie powinno wystarczyć zawiadomienie o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa?

    --
    Marcin