    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 13-latka z Polski zostawiona sama na lotnisku
    Date: Wed, 6 Sep 2023 18:19:27 +0200

    On Wed, 6 Sep 2023 15:20:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tu nie o straszenie chodzi, a o zabezpieczenie dziecka.

    Jak sie umiejetnie postraszy, to dziecko od razu będzie zabezpieczone.
    No chyba, ze agent biegły w tych sprawach, albo leniwy, i sie nie da
    zastraszyc :-)

    > Linie lotnicze nie są od opiekowania się dziećmi.

    Ale pasazerami to juz muszą :-P

    > To już pytanie do dziennikarzy.

    Albo do LOT :-)

    > Dlatego ambasadę proponowałem.

    A moze lepiej Prezesa?
    Tam dziecko, polskie, katolickie, porzucone przez panstwową firme.

    A czas wyborczy :-)

    > Podejrzewam, że w artykule jest tylko to, co podnosi dramaturgię
    > zdarzenia. No przecież jakby napisali, że przez zajście dziewczynka
    > musiała noc dłużej u cioci spać, to by nie było tego "czegoś". A jak LOT
    > ma to teraz po kilku miesiącach zweryfikować?

    Jest możliwe, ale moze by sie tak zajął weryfikacją LOTu, a nie cioci?

    "Na jej bilecie była adnotacja, że jest osobą niepełnoletnią. Córka
    miała przydzielone konkretne miejsce siedzące w samolocie o numerze
    7D, które, jak wnioskuję, zostało jej zabrane i przydzielone innemu
    pełnoletniemu i tym samym bardziej uprzywilejowanemu pasażerowi. Na
    tej podstawie nie uważam, aby cała sytuacja była wynikiem błędu
    agenta, lecz celowym działaniem umożliwiającym przelot innemu
    podróżującemu na miejscu nieświadomego swoich praw dziecka"

    "15 lipca 13-latka, po ukończeniu wakacyjnego obozu języka
    angielskiego, została odwieziona na lotnisko przez przedstawiciela
    British Summer School. Na miejscu przeszła odprawę
    paszportowo-bagażową i oczekiwała na lot Polskimi Liniami Lotniczymi
    LOT. Mimo ważnego biletu nie została wpuszczona na pokład. Ta
    informacja nie została przekazana ani jej rodzicom, ani
    przedstawicielowi, który przywiózł ją na lotnisko i był na nim do
    momentu odlotu. Dziewczynka nie dostała też żadnych informacji, co ma
    zrobić w tej sytuacji."

    "Po ok. godzinie sama zadzwoniła do rodziców, którzy próbowali pomóc
    jej na odległość. Pracownik infolinii LOT polecił rodzicom Ewy
    skontaktować się z lotniskiem Heathrow. Ich córka miała zostać
    umieszczona w hotelu przez obsługę portu lotniczego, początkowo pod
    opieką pracownika linii lotniczych, a następnie sama, za zgodą
    rodziny. Jednak żaden hotel jej nie przyjął. Ostatecznie Ewa sama
    pojechała taksówką pod Londyn, gdzie przenocowała u znajomych rodziny
    i dopiero kolejnego dnia wróciła do Polski."

    J.