  • 1. Data: 2002-05-27 13:43:34
    Temat: Rachunek za izbe wytrzezwien
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam dosc powazny problem. Po dlugiej nocy obudzilem sie na izbie wytrzezwien
    (podobno panowie w niebieskich mundurkach zwineli mnie jak spalem w parku).
    Wszystko byloby ok - rodzice sie nie dowiedzieli, ale musze zaplacic 390 zl i
    nie za bardzo mam skad zalatwic tej kasy. Zarekwirowano mi komorke i oddadza
    dopiero jak zaplace. Sytuacja wyglada niezbyt ciekawie, ale sa okolicznosci,
    ktore daja mi nadzieje, ze moze uda mi sie zaoszczedzic przynajmiej czesc
    pieniedzy:

    1. Adres, ktory jest na wszystkich moich papierach jest nieaktualny, ale wiem,
    ze jak ktos bedzie bardzo chcial, to i tak mnie znajdzie.

    2. Kiedys leczylem sie w szpitalu psychiatrycznym i mam na to papiery.

    3. Nie mialem zbyt duzo alkoholo we krwi (0.8 mg/l to jest ok 1.6 promila)

    Sprawa jest dosc pilna i dyskretna, bo nie chce zeby ktokolwiek sie o tym
    dowiedzial. Moze ktos z was moze mi jakos poradzic?

    The Menel

  • 2. Data: 2002-05-27 15:30:23
    Temat: Odp: Rachunek za izbe wytrzezwien
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    (...)ale musze zaplacic 390 zl i
    > nie za bardzo mam skad zalatwic tej kasy. Zarekwirowano mi komorke i
    oddadza
    > dopiero jak zaplace (...)

    Zastanawia mnie podstawa prawna zarekwirowania tej komórki - czy np. za
    jazdę bez biletu mogą Ci zarekwirować kurtkę - toż to absurd jakiś!
    Może się mylę, ale w życiu nie oddałbym nikomu mojej rzeczy - płatność
    za np. izbę wytrzeźwień swoją drogą, a zabieranie cudzych rzeczy
    swoją....
    Czyż to nie jest karygodne?

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###

  • 3. Data: 2002-05-27 17:38:02
    Temat: Re: Rachunek za izbe wytrzezwien
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Jest podstawa prawna do zastawu. Ustawa o wychowaniu w trzezwosci i rozporza
    dzenie bodajze do tej ustawy na temat
    izb wytrzezwien (zajmowalem sie taka sprawa, moj kolega zostal umieszczony w
    takiej izbie i pisalem mu zazalenie
    na to do sadu - od niedawna jest mozliwosc skladania zazalenia. Napisalem w
    marcu - do tej pory NIC nie przyszlo :) ).
    Nie jest to jak jazda bez biletu, bo to nie stosunek cywilnoprawny.
    Te 370 zlotych jest egzekwowane na podstawie przepisow o postepowaniu eg
    zekucyjnym w administracji. Jest
    to raczej tego typu naleznosc.
    Pozdrawiam.

    --