  • 1. Data: 2004-02-18 21:44:12
    Temat: RATUJCIE!Zus nie chce wypłacić macierzyńskiego!!!
    Od: "Damian Jarosz" <j...@k...pl>

    Witam wszystkich!
    Mam pytanie i będę bardzo wdzięczna za każdą udzieloną odpowiedź,bo to dla
    mnie ogormnie ważne!!!
    Od lipca 2002r pracowałam spółce z o.o.,w sierpniu 2003 r urodziłam dziecko
    i wiadomo,poszłam na zasiłek macierzyński.W październiku 2003 r spółka
    została sprzedana,a nowy właściciel nie wypełnił swoich obowiązków
    związanych z przelewaniem poborów(w tym mojego zasiłku)oraz płatnościami
    składek ZUS.Mało tego po niecałym miesiącu od sprzedaży "zwinął się"i nie ma
    z nim kontaktu.Mam zaległe dwa zasiłki macierzyńskie,których nie wypłacił mi
    nowy pracodawca.Zgłosiłam sprawę do ZUS-u,ale ten nie kwapi sie do wypłaty
    moich należności ponieważ - tłumaczy- nie ma kontaktu z nowym właścicielem
    firmy i nie może zweryfikować potrzebnych danych do wypłaty mi tegoż
    zasiłku!!!Mało tego:ostatnio dowiadywałam się telefonicznie czegokolwiek w
    mojej sprawie,a pani poinformowała mnie,że moze zistnieć nawet taka
    sytuacja,że w ogóle nie otrzymam NALEŻNYCH mi pieniędzy!!!Nawet nie mam
    prawa do urlopu wychowawczego ponieważ muszę mieć zaświadczenie od
    pracodawcy...Czy to nie jest chore???Uważam,że najpierw powinnam otrzymać
    należny mi zasiłek-bo przecież za coś muszę utrzymywać dziecko i siebie-a
    dopiero potem powinni zająć się kontrolowaniem zakładu pracy.Przecież to nie
    moja wina,że spółka została sprzedana,a nowy właściciel zapadł ie pod
    ziemię!!!Jestem matką samotnie wychowującą dziecko i żyję dziecki pomocy
    moich rodziców,bo ZUS TRZYMA NALEŻNE MI PIENIĄDE!!!Przecież to
    PARANOJA!!!Tylko w naszej POLSCE KOCHANEJ możliwe są takie rzeczy...
    Proszę,poradźcie co moge zrobić w mojej sprawie,gdzie interweniować żebym
    otrzymała te pieniądze??? Badzo dziękuje za każdą udzieloną informację.

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
    ASIA