  • Data: 2016-01-25 09:09:45
    Temat: Pytanie o hipotekę.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) szukaj wiadomości tego autora

    Pod wpływem pewnej dyskusji zacząłem się zastanawiać "co to właściwie
    jest hipoteka" i wydaje mi się że już wiem:
    kwota, której można żądać od aktualnego właściciela nieruchomości. Jeśli
    jej nie da to wierzyciel może mu zlicytować nieruchomość, zabrać co
    swoje a resztę oddać właścicielowi (nie wnikam chwilowo w koszty
    egzekucyjne). Przy czym wierzyciel nie może wejść na pensję, zająć
    samochodu itp. (Zakładając, że wierzyciela nic poza ową hipoteką nie
    łączy z właścicielem)
    1. czy dobrze myślę?
    2. co w przypadku kiedy: kupiłem dom z hipoteką na 200 tys., a później
    wartosć owego domu spadłą do powiedzmy 150 tys. Czy wierzyciel
    hipoteczny może (po licytacji) żądać brakujacych 50 tys. od właściciela?
    czy od swojego "pierwotnego dłużnika"?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The best laid plans of mice and men are usually about equal.