  • 1. Data: 2003-01-22 07:24:36
    Temat: Przedsądowe wezwanie do zapłaty
    Od: "piccolo" <piccolo(antyspam)@z.pl>

    Przychodzi takie coś zwykłym listem:
    ------------------------------
    ...wzywa się do zapłaty w terminie 3 dni od otrzymania niniejszego
    wezwania... brak wymienionej wpłaty spowoduje skierowanie pozwu o niżej
    podanej treści...

    Pan...

    Powód: KOMUNIKACJA sp. z. o. o. Poznań
    Pozwany:...

    Pozew
    (...)
    Uzasadnienie
    - nieopłacony przejazd
    dowód: raporty kontrolerów - zał nr 1
    Dłużnik był wezwany do zapłaty, której nie uiścił. [prawdopodobnie chodzi o
    to właśnie pismo, lub wcześniej wysyłane - też zwykłym listem!]
    dowód: wezwanie do zapłaty - zał nr 2

    załączniki:
    i powstaje pytanie: płacić, czy nie. Oczywiście, zapłacę. Ale interesują
    mnie te dowody. Jakim dowodem może być wezwanie do zapłaty, wysłane zwykłym
    listem? (Mogli napaść listonosza, okraść skrzynkę, listonosz mógł się
    pomylić, etc...) Poza tym rodzi się pytanie, na które odpowiedzi ja nie
    znam: w jaki sposób wysłanie czegokolwiek może stać się faktem w sensie
    prawnym? Czy musi to być polecony, czy musi zostać odebrany itp...
    Proszę o odpowiedź
    --
    piccolo
    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu

  • 2. Data: 2003-01-22 07:51:29
    Temat: Re: Przedsądowe wezwanie do zapłaty
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : i powstaje pytanie: płacić, czy nie. Oczywiście, zapłacę. Ale interesują
    : mnie te dowody. Jakim dowodem może być wezwanie do zapłaty, wysłane
    zwykłym
    : listem?

    takim jak każdy inny,
    jedyny problem, to udowodnić, że taki dowód istnieje :)

    : Poza tym rodzi się pytanie, na które odpowiedzi ja nie
    : znam: w jaki sposób wysłanie czegokolwiek może stać się faktem w sensie
    : prawnym?

    złożenie oświadczenia woli może nastąpić w dowolnej formie,
    problem w tym że oni musza udowodnic, ze ono do Ciebie dotarło

    : Czy musi to być polecony, czy musi zostać odebrany itp...

    nie, z zastrzeżeniem jw.

    ale w tym postępowaniu wezwanie do zapłaty nie jest imho obowiązkowe :)