  • 1. Data: 2004-07-18 22:41:08
    Temat: Przedawnienie a art.102 k.k. !
    Od: "Andrzej" <A...@w...poczta.onet.pl>

    Witam,

    Mam bardzo pilne pytanie:

    Art. 102.
    Jeżeli w okresie przewidzianym w art. 101 wszczęto postępowanie przeciwko
    osobie, karalność popełnionego przez nią przestępstwa ustaje z upływem 5 lat
    od
    zakończenia tego okresu.

    Czy przez wszczęcie postępowanie rozumie się też zgłoszenie do prokuratury.?

    Czy dotyczy tylko aktu oskarżenia wniesionego do sądu przez oskarżyciela
    (prokuraturę lub oskarżyciela prywatnego) ?

    Jeżeli przez wszczęcie postępowania rozumie się także zawiadomienie
    prokuratury to może być wykorzystane przez pokrzywdzonego do przeciągnięcia
    terminu (np. wnosi do prokuratury zawiadomienie w sprawach ściganych z
    oskarżenia prywatnego).

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-07-19 00:26:18
    Temat: Re: Przedawnienie a art.102 k.k. !
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <A...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:R1DKc.17192$5Y.13289@cyclops.nntpserver.com...

> [...]
    przeciągnięcia
    > terminu (np. wnosi do prokuratury zawiadomienie w sprawach ściganych z

    Ale ma krótkie nóżki, bo prześlą to od razu do sądu. Tam musi zapłacić, albo
    uznają za niebyłe.

  • 3. Data: 2004-07-19 06:02:03
    Od: Dredd<...@...pl>

    Przez wszczęcie postępowania w sprawie o przestępstwo rozumie się
    wydanie decyzji o tym przez organ prowadzący postępowanie (np.
    wydanie przez prokuratora - albo inną osobę prowadzącą
    dochodzenie - postanowienia o wszczęciu dochodzenia)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-07-19 09:05:05
    Od: "R.K." <...@w...pl>

> [...]
    > od
    > zakończenia tego okresu.
    >
    > Czy przez wszczęcie postępowanie rozumie się też zgłoszenie do

    nie. Masz napisane wszczecie postepowania p-ko osobie...zasadniczo wiec
    wiaze sie to z przedstawieniem zarzutow konkretnej osobie.
    pozdr

  • 5. Data: 2004-07-19 10:16:55
    Od: "Andrzej" <k...@o...pl>

> [...]
    > dochodzenie - postanowienia o wszczęciu dochodzenia)
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Dziękuję. Tylko nie rozumię jednej rzeczy, jak czytałem na grupie termin jest
    zachowany jeżeli akt oskarzenia zostanie nadany pocztą nawet w ostatnim dniu.
    Wiadomo, że sąd nie wyda żdnego postanowienia bo nie otrzyma nawet listu.

    Znaczy się że w przypadku listu do prokuratury termin nie zostanie zachowany
    jeżeli list zostanie nadany w ostatnim dniu?? bo muszą jeszcze wydać decyzję o
    dochodzeniu?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2004-07-19 11:11:12
    Od: "Andrzej" <k...@o...pl>

> [...]
    >

    > nie. Masz napisane wszczecie postepowania p-ko osobie...zasadniczo wiec
    > wiaze sie to z przedstawieniem zarzutow konkretnej osobie.

    Jedna firma złożyła przeciwko mnie doniesienie do prokuratury (sprawa z
    oskarżenia prywatnego) ponad rok temu. Doniesienie całkowicie wyimaginowane.
    Od tego czasu nie byłem przesłuchiwany jako oskarżony ale jako świadek i to
    ładnych kilka miesięcy temu.

    I teraz nie wiem czy ta firma lub prokuratura współpracująca z tą firmą (jako
    straszak) mają możliwość wnieść oskarżenie w terminie. W 100% nie wiem czy
    było dochodzenie przeciwko mnie, bo może było a mnie nie wzywali.

    Najbardziej mnie dziwi fakt wszczęcia postępowania i przedawnienie zwiększa się
    z 1 roku do nawet 6 lat. Jeżeli było wszczęte postępowanie w prokuraturze to ta
    firma może przez 5 lat złożyć sobie akt oskarżenia w sądzie? I czy niezależnie
    od wyniku dochodzenia w prokuraturze czy umorzenia postępowania ?

    Firmy się nieco obawiam bo to rasowa esbecja i mogą preparować zeznania
    świadków. Doniesienie do prokuratury w sprawie z oskarżenia prywatnego i
    zwiększenie okresu przedawnienia to może ich metoda?

    Andrzej