  • 1. Data: 2003-01-16 14:39:02
    Temat: Proszę o pomoc w ustaleniu wymiaru urlopu wypoczynkowego.
    Od: "e-gen" <k...@i...pl>

    1 stycznia 2003 r. ukończyłem 25 lat.
    Zatrudnienie podjąłem 1 października 1998 r. - wcześniej zdążyłem ukończyć
    liceum ogólnokształcące (4 lata) - również 1 października 1998 zaocznie
    zacząłem uczęszczać do rocznej szkoły pomaturalnej, której dyplom odebrałem
    w czerwcu 1999 roku. W paździeniku 1999 r. odebrałem indeks 3-letniej szkoły
    wyższej. 28 czerwca 2002 roku odebrałem dyplom licencjata wspomnianej szkoły
    wyższej:) Od października 2002 jestem na zaocznych studiach magisterskich -
    uzupełniających.
    Przez cały okres od podjęcia zatrudnienia w 1 października 1998 r. pracuje
    na podstawie umowy o pracę w jednej firmie.
    Pytanie: od kiedy będę miał prawo do 26 dni urlopu? (chodzi mi o miesiąc i
    rok :))

    Za okazaną pomoc dziękuję!

  • 2. Data: 2003-01-16 19:08:21
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Witam,

    Absolwent, który otrzymał licencjat, ukończył szkołę wyższą w rozumieniu
    art. 155 § 1 pkt 6 k.p., a zatem z tego tytułu do okresu pracy, od którego
    zależy wymiar urlopu, wlicza się okres 8 lat.Ponieważ obowiązuje zasada, że
    jeśli równocześnie pobierałeś naukę i pracowałeś, to do okresu pracy, od
    którego zależy wymiar urlopu wliczasz sobie to co dla Ciebie korzystniejsze:
    albo okres zatrudnienia, w którym pobierałeś naukę albo okres nauki. Do 28
    czerwca 2002 ( zakładając, że jest to dzień obrony pracy licencjackiej, a
    nie fizycznego odbioru dyplomu w dziekanacie) masz:
    1) ponad trzy lata pracy + liceum ogólnokształcące co daje Ci ponad 7 lat
    albo
    2) 8 lat pracy - od 28 czerwca 2002
    Stąd 10 lat pracy, a tym samym prawo do 26 dni urlopu, nabędziesz z dniem 27
    czerwca 2004 r.

    Pozdrawiam,
    Magda Szeliga