  • 1. Data: 2002-10-21 13:34:15
    Temat: Prosze o pomoc.
    Od: "Vego" <v...@3...de>

    Prosze odpiszcie mi gdyz nie wiem co mam robic :(

    sprawa wyglada tak:

    Jestem ojcem malotniej corki ktorej matka niedawno poslubila faceta z ktorym
    zyje i wychowuje dziecko ktore jest moje ... niestety wymyslila sobie ze
    chce zmienic corce nazwisko na nowe czyli nazwisko obecnego meza ... i mam
    pytanie w zwiasku z tym ... czy moze bez mojej zgody zmienic nazwisko corki
    oraz czy jezeli zmieni je na obecne pozbawi ja to alimentow z mojej strony ?

    Jezeli to mozliwe chcialbym sie dowiedziec jak najwiecej w tej kwestii ...
    prosze odpowiedzcie gdyz nie mam pojecia co robic dalej gdyz placac alimenty
    i utrzymujac jako taki kontakt z corka nie chce aby jej matka zmienila jej
    nazwisko na zupelnie obcego faceta :(
    a juz obecnie corka mowi do mnie wujek :( a po tym fakcie zupelnie jej matka
    wymaze mnie z historii mojego dziecka :(

    pozdrawiam ... Arek. M.

  • 2. Data: 2002-10-21 15:57:20
    Temat: Odp: Prosze o pomoc.
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Vego <v...@3...de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ap101c$2hbu$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    corki
    > oraz czy jezeli zmieni je na obecne pozbawi ja to alimentow z mojej strony
    ?

    nawet pozbawienie ojca władzy rodzicielskiej nie wyklucza alimentacji...
    ale co do zmiany nazwiska nie jest to takie proste...

    art. 90§2 k.r.o
    a także art. dot. drogi administracyjnej...

    Dz.U. z 1963 r. Nr 59, poz.328, z późn. zm.

> [...]
    matka
    > wymaze mnie z historii mojego dziecka :(

    nie pozwól sobie na to , tylko pozbawienie władzy eliminuje cię z czynnego
    udziału w wychowaniu Twojego dziecka ...lub zakaz osobistej styczności
    ...lub ograniczenie władzy z dokładnymi wskazaniami do czego masz a do czego
    nie masz prawa ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-21 20:19:05
    Temat: Re: Prosze o pomoc.
    Od: "Vego" <v...@3...de>

    Dziekuje serdecznie za wskaznie odpowiednich artuktulow :)
    pozdrawiam Arek. M.