    From: "Dan" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prosba o pomoc - kłopot z dłuznikiem
    Date: Thu, 3 Nov 2005 20:33:35 +0100

    Witam i proszę bardzo o pomoc osób znających sie na rzeczy...

    Otóż mój problem jest nastepujacy:
    Podnajmowałem jakis czas temu pokój w mieszkaniu które sam wynajmowałem.
    Pokój podnajmowany był dwóm lokatorom.
    Umowa podnajmu była ustna,umowa wynajmu mieszkania oczywiscie pisemna -
    zawarta z wlascicielem.
    Lokatorzy po kilku latach mieszkania postanowili sie wyprowadzic.Zostału
    rachunki do zapłacenia ( media ) które ( niestety zaufałem ) powiedzieli ze
    zapłacą po ok.miesiacu ( czekali na wypłatę ).
    Mając złe przeczucie kazałem podpisac im oswiadczenia gdzie dokładnie
    wskazuję jaka kwota jest do zapłaty i kiedy trzeba to uregulowac.
    Oswiadczenia zostały przez nich podpisane.
    Jeden z lokatorów uregulował płatnosc w terminie, od drugiego natomiast juz
    po kilku dniach uslyszalem ze nie zobacze nigdy tych pieniedzy - bo takie ma
    widzimisię.
    I tu zaczyna sie moje pytanie :
    Co zrobic z tym dłużnikiem ? Pozostaje mi tylko chyba droga sądowa ?
    Kwota nie jest duza pewnie dla niektorych smieszna ( 250 zl ) ale dla mnie
    nie jest to tak mało.
    Wyslalem mu listem poleconym przedsadowe wezwanie do zapłaty i mam zamiar
    wyslac zaraz drugie.
    Jak jest dalsza procedura załatwianie tego typu sprawy ?
    Czy musze udac sie do sadu i zlozyc jakis pozew ?
    Jak on ma wygladac i co tam napisac ?
    Prosze bardzo o pomoc.

    p.s. Ukraincy nie wchodzą raczej w rachubę :) ( chociaż byłbym skłonny
    oddac komuś całą tą sumę byle tylko ją wyegzekwował od tego gościa - sprawa
    mojego honoru :) )