    From: "Stokrotka" <o...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Prośba o interpelację
    Date: Tue, 2 Feb 2010 22:15:00 +0100

    W listopadzie 2009 napisałam mejla z prośbą o interpelację,
    o odpowiedź na podane niżej pytania,
    adresatami byli 2 posłowie, wybrani częściowo losowo.
    Niestety, do dziś nie dostałam żadnej odpowiedzi.

    ------------
    "
    Szanowny Panie Pośle,
    Proszę o pomoc, może np. w formie interpelacji, w sprawie rażącego
    naruszania praw człowieka przez policję, sądy i prokuraturę w moim
    przypadku.

    (...tu następuje opis mojej sprawy...
    [to co w nawiasie kwadratowym - dopisane ze względu na wycięcie kontekstu])

    Chciała bym usłyszeć odpowiedzi od policji, statystyczne, na następujące
    pytania:

    1. Co Panu/Pani [reprezantowi policji]
    grozi za nieprawdziwe odpowiedzi na interpelację?
    _______
    2. Ile razy w latach 1990 i 2000 - 2008 włącznie (bez 2009, bo się nie
    skończył [było pisane w listopadzie]) policja użyła broni, a raczej ile
    naboi użyto poza strzelnicą?
    Proszę o dane za każdy rok osobno.
    Uzasadnienie pytania:
    Przy mnie bowiem, tuż po tym jak policjant bezpodstawnie do mnie strzelał
    (29.12.2006), policjanci rozmawiali jak zatuszować sprawę:
    w protokole będzie, że zastrzelili chorego psa, a mnie chcieli z budynku
    sądu, gdzie to się stało, wyprowadzić ogłaszając nieprawdziwy alarm bombowy.
    Domyślam się że pierwsza część planu została zrealizowana - sprawę
    zatuszowano, druga część nie została zrealizowana, jeden powiedział, że
    ludzie, gapie (jestem im wdzięczna, ze mnie ukradkiem pilnowali), i tak by
    się domyślili.
    Dla mnie każde użycie broni jest zamiarem zabicia, bez względu na
    zaprotokółowany potem powód zużycia naboju.
    _________

    3. Ile razy w latach 1990 i 2000 - 2008 włącznie policja raniła człowieka
    bronią palną?
    Proszę o dane za każdy rok osobno.
    _________
    4. Ile razy w latach 1990 i 2000 - 2008 włącznie policja zabiła człowieka
    z broni palnej? Proszę o dane za każdy rok osobno.

    ______
    5. Ile jest, i czy są prowadzone statystyki, ludzi więzionych (w
    pomieszczeniach pod dozorem policji), bez podstawy prawnej ___i___ poza
    dokumentami, w latach 2000-2008 ? Proszę o dane za każdy rok osobno.

    (...)
    ______

    6. Jak często policja każde zatrzymanego pilnować cywilowi?
    Ile takich przypadków było w latach 2000 -2008? Proszę o dane za każdy rok
    osobno.

    ______
    7. Ile przypadków wymuszenia zeznań przez naruszenie nietykalności
    cielesnej
    było w latach 2006-2008?
    Ile jest skazań policjantów z tej przyczyny (także za lata wcześniejsze -
    2003- 2005, by można było porównać liczby- bo droga sądowa do skazania trwa,
    a ile skarg z tej przyczyny w tych samych latach (2003-2005)?
    ______

    9.Ile przypadków wymuszenia zeznań przez zastraszenie było w latach
[...]
    Co do sądów mogła by być osobna interpelacja:
    Np.
    10. Jak często w sprawie o kradzież dokumentu sądy nakazują badanie
    psychiatryczne?
    Dane za lata 2006-2008. Za każdy rok osobno.

    11. Jak często sędziowie są sądzeni za niegodne z prawem decyzje?
    Dane za lata 2006-2008. Za każdy rok osobno.
    Jak często są skazywani z tej przyczyny?

    12. Jaką możliwość ma strona w procesie sprawdzenia, czy sędzia czytał akta
    sprawy, i czy czytał ze zrozumieniem (czy je zna) ?

    13. Co sędziemu grozi za nieprzygotowanie się, czy były przypadki skazania
    sędziego/ prezesa sądu za przewlekłe postępowanie ?
    (...)

    (podpis)
    "