  • Data: 2008-11-26 17:25:14
    Temat: Propozycja kary - długie
    Od: "Wycior" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzisiaj stawiłem się na wezwanie dotyczące przedstawienia propozycji kary w
    ramach samoukarania. Prokuratura przedstawiła propozycję kary łącznej na
    kare ograniczenia wolnosci na 8 m-cy w postaci prac społecznych po
    30h/mies.; zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych do lat 3 i dozór
    kuratora. Sprawa dotyczy przestępstwa pod postacią prowadzenia pojazdu pod
    wpływem srodków odurzających (marihuana) i posiadanie środka odurzającego w
    ilości poniżej 3g (także marihuana).

    Wstępnie zgodziłem się na warunki ukarania ze względu na późniejszą
    możliwość przedstawienia swoich racji (celem zmiejszenia kary - głównie
    zakazu prowadzenia pojazdów) przed sądem.

    W związku z tym mam kilka pytań. Czy w przypadku gdy moja decyzja (odnoście
    propozycji kary) nie zmieni się - propozycja zostanie zaakceptowana -
    dojdzie do sprawy sądowej podczas której będę miał szansę na obronę własną.
    Czy ewentualnie podczas takiej sprawy mam możlowość powołania świadków?

    Po przemyśleniu doszedłem do przekonania o błędnej decyzji. Uważam, że
    niezaakceptowanie warunków zaowocowałoby rozprawą podcxas której sąd mógłby
    zmienić karę, którą notabene uważam za zbyt wygurowaną.

    Kolejne pytanie moje brzmi, czy w takiej wytuacji istnieją jakiekolwiek
    okoliczności łagodzące na rzecz zmiejszenia kary? Mam na myśli np.
    sytuacje/miejsce w którym doszło do zatrzymania, przedstawienie sytuacji
    materialnej odwołującej się do jej pogorszenia poprzez utratę uprawnień,
    ewentualnie utrudnienie drogi zawodowej poprzez wyeliminowanie jednej z
    niewielu w moim przypadku możliwości, itp.?

    Mam 20 lat, brak ukończonej szkoły, nigdy nie byłem karany ani zatrzymany.
    Czy może mieć to jakie kolwiek znaczenie dla sądu?

    Proszę o opinie nt. mojej sprawy. Każda sugestia/porada jest mile widziana.

    --
    Pozdrawiam, Wycior