    From: wsk125 <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Projekt budowlany - prawo autorskie
    Date: Wed, 24 Aug 2011 10:56:59 +0200

    Witam,

    "kupiłem" mieszkanie od developera (pół bliźniaka) - nowe osiedle.
    "Kupiłem", ponieważ jest już po odbiorach technicznych, ale nie ma
    jeszcze przeniesienia własności.

    Deweloper odmawia przekazania dokumentacji technicznej budynku
    (m.in.budowlana, powykonawcza, projekty instalacji) argumentując ochronę
    prawami autorskimi.

    Art.60. Prawa budowlanego mówi wyraźnie:

    Inwestor, oddając do użytkowania obiekt budowlany, przekazuje
    właścicielowi lub
    zarządcy obiektu dokumentację budowy i dokumentację powykonawczą.
    Przekazaniu
    podlegają również inne dokumenty i decyzje dotyczące obiektu, a także, w
    razie
    potrzeby, instrukcje obsługi i eksploatacji: obiektu, instalacji i
    urządzeń związanych
    z tym obiektem.

    Deweloper odmawia również przekazania dokumentacji po przeniesieniu
    własności.

    Po powstaniu wspólnoty, musi ona dysponować dokumentacją budowlaną.
    Jeśli dokumentacji nie przekaże deweloper, przypuszczalnie trzeba będzie
    ją odtworzyć - koszty!

    Jak ugryźć temat? Projekt oczywiście może być chroniony prawem
    autorskim, ale wydaje mi się, że dotyczy to sytuacji, kiedy na jego
    podstawie chciałbym wybudować dom, a nie posiadać go tylko jako
    dokumentacje mojego budunku?

    pozdrawiam,
    Marcin