    From: "farti" <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z ogrzewaniem - rozliczenie i zasady
    Date: Sat, 30 Aug 2003 22:43:21 +0200

    Witam Szanownych Grupowiczów.
    Mam wielką prośbę o pomoc w ustaleniu pewnych faktów, mianowicie chodzi mi
    tu o przepisy regulujące sprawy ogrzewania budynków wielorodzinnych
    (bloki).
    1. Czy istnieje przepis, jeśli tak to jaki, który precyzuje temperaturę
    wody wpływającej do grzejników.
    2. Czy istnieje przepis regulujący stawki, jakie ponoszą mieszkańcy
    różnych kondygnacji, za ogrzanie swojego mieszkania. Chodzi mi tu o
    taktykę stosowaną przez sporo firm grzewczych, które rozliczają ogrzewanie
    wg standardów: mieszkania szczytowe oraz piętra skrajne - niższy koszt
    jednej jednostki cieplnej, natomiast mieszkania wewnętrzne - wyższy koszt
    jednego GJ.
    3. przy okazji - czy można interweniować, pod kątem prawnym, w sprawie
    następującej.
    Po odkręceniu krany z ciepłą wodą przez pierwsze kilka chwil woda jest
    zupełnie zimna, tymczasem licznik kręci się tak samo jak za gorącą.
    Tu ewentualnie jakaś podstawa prawna mile widziana.

    Mam problem z administratorem budynku, który wykazuje swoją
    niekompetencję, co niestety odbija się na kieszeniach mieszkańców.
    Niestety bez podstaw prawnych nie mogę rozwiązać swoich i moich sąsiadów
    problemów. Jedynie udowodnienie braku kompetencji może spowodować zmianę
    administratora.
    Będę niezmiernie wdzięczny za fachową poradę w w/w sprawie.

    Daniel