  • Data: 2014-01-17 12:21:48
    Temat: Prawo wstecz [Re: Ustawa izolująca najgroźniejszych przestępców]
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.01.2014 15:02, .B:artek. pisze:
    > Łamie nie tylko podstawowe zasady prawa karnego, ale i - moim zdaniem -
    > narusza Konstytucję. Bo odnosi się do ludzi JUŻ SKAZANYCH. De facto
    > prawo działa tutaj wstecz.

    Taka mnie refleksja naszła co do działania prawa wstecz. Tak się
    przyjęło, że jeżeliby ustawodawca chciał uchwalić że ci którzy zostali
    skazani na 10 lat, mają siedzieć 15, to by to nie przeszło w
    demokratycznych okolicznościach, bo prawo nie działa wstecz.

    No ale jeżeli jest amnestia, to czy to nie jest także działanie prawa
    wstecz? Czy skazanie jakiegoś zwyrodnialca na X lat, nie jest moim
    prawem i czy późniejsza jego amnestia tego mojego prawa nie narusza
    (wstecz)?

    p. m.