  • 1. Data: 2002-02-14 08:31:08
    Temat: Prawo spółdzielcze,prawo zobowiazań-przedawnienie/długie/
    Od: "Wakat" <w...@t...pl>

    Witam,
    najpierw krótki opis sytuacji:
    Otóż w 1996 roku nabyłem mieszkanie spółdzielcze własnościowe drogą
    zamiany.Moje nowe mieszkanie nie miało jeszcze naliczonego kosztu
    ostatecznego,choć spółdzielnie miała to obowiazek zrobić w ciagu 90 dni od
    przekazanie do eksploatacji /to juz było po tych 90 dniach/.W akcie
    notarialnym zaznaczono,że wszelkie zobowiazania do spółdzielni wynikajace z
    rozliczeniz ostatecznego kosztów zadania inwestycyjnego przejmuje poprzedni
    własciciel mieszkania.
    Na poczatku 2002 roku otrzymalem wezwanie datowane grudzien 2001
    ,ze spółdzielnia dokonala ostatecznego wyliczenia kosztów zadania
    inwestycyjnego i żada dopłaty za mieszkanie.Poprzednie wezwanie dostałem w
    1998 roku,jednak je całkowicie olalem i przez 4 lata była cisza.Teraz chyba
    ciszy nie będzie,bo już jest monit na poczcie,którego nie podjąlem.
    Nadmieniam,że sumy rozliczeniowe podawane w 98 roku i teraz sa rózne.Wygląda
    na to,ze Bóg wie jak oni to wyliczaja.
    W związku z tym mam pytania:
    1.Czy ustalenie z aktu notarialnego ,ze zobowiazania wobec spółdzielni
    wynikajace z ostatecznego rozliczenia ureguluje poprzedni właściciel
    mieszkania automatycznie powoduja,że spółdzielnia powinna sie zwracać o to
    do niego a nie do mnie?Czy ja najpierw mam się zwracac do poprzedniego
    właściciela i uzyskane w ten sposób pieniądze mam przekazać do spółdzielni?
    2.Jakie są terminy przedawnień w tej sprawia:
    -moich zobowiązań do spółdzielni?/przeciez bez końca spółdzielnie nie moze
    zwlekać z rozliczaniem mieszkań/
    -zobowiązań poprzedniego właściciela mieszkania wobec spółdzielni?/on
    zobowiazał sie w akcie notarialnym w 96 roku do uregulowania tej sprawy a ja
    dostalem wezwanie w 2002 roku/
    3.Jakie prawo tym całym bajzlem rządzi:spółdzielcze,cywilne?
    Bedę wdzięczny za odpowiedzi-nawet na priv.Prosze również o polecenie
    jakiegoś dobrego prawnika od zobowiązań ew.znajacego prawo spółdzielni
    mieszkaniowych /chętnie Warszawa Praga Południe/ bo czuje ,że moze tu być
    walka a kto wie czy nie sprawa sądowa.
    Pozdrawiam grupę
    Wojtek
    w...@w...com.pl