  • 1. Data: 2004-02-14 11:42:34
    Temat: Prawo przekształcenia wieczystego użytkowania
    Od: "Kir0ga" <p...@p...fm>

    Hejka

    Czy przysługuje mi prawo do nieodpłatnego przekształcenia użytkowania
    wieczystego w prawo własności na podstawie ustawy nr. 1209 z dnia 26.07.2001
    z późniejszymi zmianami. Działki budowlanej której użytkownikiem wieczystym
    jestem od 1965 r. . Na wyżej wymienionej działce został wybudowany dom
    jednorodzinny. Nieruchomość była majątkiem dorobkowym z mocy prawa mojej
    żony i moim. Żona w 1979 roku wyjechała za granicę, urodzona i
    naturalizowana we Francji pozostała na stałe jako obywatel kraju urodzenia.
    W 1986 r. związek małżeński na mocy prawomocnego wyroku sądu został
    rozwiązany bez orzekania winy. W 1999 r. z upoważnienia byłej żony dokonałem
    podziału majątku dorobkowego, na mocy tego przypadło mi prawo własności domu
    za odpłatnością i wieczyte użytkowanie działki budowlanej stanowiącej
    własność skarbu państwa. Wszystkie czynności dokonano notarialnie, prawnie i
    uwidocznione w księdze wieczystej w 1999 r.

    Urząd miejski neguje moje prawo użytkowania wieczystego od 65 roku
    twierdząć, że stałem się właścicielem całości z podziału dokonanegow 99
    roku. Przy tym twierdzi, że wyżej wymieniona ustawa nie określa jasno
    przepisów - że jest źle sformułowana przez ustawodawce, z którego wynika na
    moją niekorzyść.

    --
    pozdrowienia
    Kiroga