  • From: "pecker" <p...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo pracy
    Date: Sat, 18 May 2002 08:34:14 +0200

    Cześć.
    Jestem kadrową w Gimnazjum, mam 2 pytania dotyczące Prawa Pracy i Karty
    Nauczyciela.
    1. Mieliśmy nauczyciela, który chorował ponad 6 miesięcy, także w czasie 2
    miesięcy wakacji. We wrześniu zmarł. W jaki sposób i za jaki
    okres należy wypłacić rodzinie zmarłego ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop? Jaka jest podstawa prawna?
    2. Sekretarka pracująca w Gimnazjum popełnia dużo błędów, które w
    niekorzystny sposób działają na szkołę. Dyrekcja chce postawić jej
    alternatywę, że do 31.08.2003 r. , ma ona podnieść swoje kwalifikacje, np.
    na kursie prowadzenia sekretariatu. Sekretarka ma to zrobić we własnym
    zakresie i za swoje pieniądze.
    Czy istnieje jakaś podstawa prawna takiego działania, ponieważ dyrekcja chce
    wręczyć pismo sekretarce, nakazujące podniesienie kwalifikacji.
    Dziekuję
    Małgorzata