  • 1. Data: 2003-12-16 12:52:01
    Temat: Prawo polskie a zagraniczne wytwornie fonograficzne
    Od: "Frukto" <f...@w...pl>

    Witam.
    Na poczatek sorki jesli niewlasciwa grupa, ale trudno mi bylo znalezc
    cokolwiek innego zwiazanego z prawem a pasujacego do
    mojego problemu.
    Chodzi mi o sciaganie/posiadanie/udostepnianie utworow w mp3
    artystow, ktorych teoretycznie w Polsce nikt nie reprezentuje.
    Przykladowo wezmy muzykow japonskich (wlasciwie konkretnie
    o nich mi chodzi) - ktos mi niedawno powiedzial, ze nikt ich w naszym
    kraju nie reprezentuje wiec mozna bez ograniczen "bawic" sie w mp3.
    Dodatkowo nie mozna w Polsce legalnie kupic plyt wydanych w Japonii,
    nikt ich tutaj nie sprzedaje, nikt nie sprowadza i nie zajmuje sie
    promocja i dystrybucja. Oczywiscie wiadomo ze sciaganie mp3
    pochodzacych z nielegalnych zrodel (czyli rozne ripy itd) nie jest
    legalne, ale jak w takim razie odnosi sie to wlasnie do podanego
    przeze mnie przypadku? Co prawda niektore wytwornie, jak np. Warner
    dzialaja zarowno w Japonii jak i w Polsce, ale inne (np. Avex) juz
    do Polski nie siegaja. Tak czy inaczej wydawane przez te wydawnictwa
    plyty przeznaczone sa wlasciwie tylko na rynek japonski, a za granice
    wysylaja je tylko wyspecjalizowane firmy wysylkowe, glownie z Japonii.
    Czy w takim przypadku tez jest to tak samo nielegalne? Jak dotad nigdzie
    nie moglem znalezc wyjasnienia tej kwestii wiec bede wdzieczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Frukto