  • Data: 2005-04-27 14:14:41
    Temat: Prawo jazdy zatrzymane przez WK
    Od: maczekg <m...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Wiem, że temat przewijał się już nie raz, ale mimo poszukiwań w archiwach
    nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na następujący problem: czy Urzędnik "Z
    up.starosty" w Wydziale Komunikacji ma prawo zatrzymać prawo jazdy w
    przypadku skierowania na egzamin potwierdzający kwalifikacje ?
    Może jaśniej: przekraczam 24 punkty, dostaję z Komendy Wojewódzkiej wniosek
    o sprawdzenie kwalifikacji, dostaję z Komendy Powiatowej skierowanie na
    badanie psychologiczne, po odbyciu którego udaję się z orzeczeniem do WK
    celem przekazania tegoż Panu Urzędnikowi i uzyskania od niego skierowania
    na egzamin. Tam P.U. zabiera mi dokument i mówi, że bez zatrzymania nie
    może wydać mi skierowania na egzamin. Ma do tego prawo? Przewertowałem
    kodeks drogowy, ale tam art. 135 mówi, że policjant ma prawo. Nie znalazłem
    nigdzie wzmianki o Panu Urzędniku.
    Wiem, że gdy nie zda się egzaminu traci się uprawnienia i wtedy P.U. ma
    prawo zatrzymać PJ, ale czy może zrobić to przed podejściem do egzaminu?
    Jeśli ktoś zna odpowiedź na powyższe powiedzcie proszę, na jakiej podstawie
    P.U. może/nie może zatrzymać PJ, tj. art.ust.pkt etc. :-)))
    Pozdrawiam grupę
    maczek