  • 1. Data: 2006-10-25 17:25:21
    Temat: Nieuczciwy pracodawca.
    Od: "Lantern" <l...@g...com>

    Witam.

    Jestem studentem informatyki. Kilka miesiecy temu odpowiedzialem na
    ogloszenie o prace zamieszczone w portalu internetowym (nadal ono tam
    jest). Praca byla natury programistycznej i wykonywana byla na
    odleglosc. Z pracodawca firma jednoosobowa porozumiewalem sie
    poprzez maila , gadu-gadu, oraz skype. Przed rozpoczeciem pracy
    ustalilismy stawke za wykonanie zadania oraz wlasciciel tejze
    firmy przyslal mi umowe abym ja podpisal i odeslal gdyz wtedy
    dopiero bedzie mógl udostepnic mi kody zródlowe programu który
    mialem rozwijac. Oczywiscie zapewnil mnie, ze umowe podpisana
    przez niego szybko odesle. Przez tydzien pracowalem na rzecz firmy
    caly czas bedac w kontakcie z jej wlascicielem. Po tygodniu
    zaczalem upominac sie o zaplate oraz odeslanie mi umowy która
    podpisalem na co pan stwierdzal, ze jeszcze cos mi tam zleci i
    wtedy wyplaci kase. Kontakt z ta osoba sie urwal, od rodziny tej
    osoby dowiedzialem sie, ze zlikwidowal on firme i wyjechal na co
    najmniej rok do Anglii.

    Jak moge wyegzekwowac pieniadze nalezne mi za prace? W zasadzie to
    kwota o jaka sie rozchodzi nie jest wielka ok 300 zloty, i chyba
    bardziej zalezy mi na ukaraniu tego nieuczciwego pracodawce.
    Czy moge pójsc z tym do prokuratury? (tak sie sklada, ze mój
    ojciec i brat sa prokuratorami, ale nie chce im robic klopotu z
    tego powodu). Czy tez sprawa ta jest czysto cywilna i musialbym
    wynajac adwokata? Jesli dostanie on wezwanie z sadu a nie zglosi
    sie bo jest w Anglii co mu za to grozi? Czy problemem moze byc to,
    ze nie posiadam podpisanej przeze mnie umowy? (bo mi jej nie
    odeslal), posiadam za to zapisy rozmów poprzez gadu-gadu, skypea,
    korespondencje e-mailowa oraz kody zródlowe programu w których
    ewidentnie widac co zostalo przeze mnie zrobione.

    Prosze o naprowadzenie mnie co mozna zrobic w takiej sytuacji jak
    moja.

    Pozdrawiam.

    Lantern.

  • 2. Data: 2006-10-26 06:37:35
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Lantern" <l...@g...com> wrote in message
    .com...
    Witam.

> [...]
    >dopiero bedzie mógl udostepnic mi kody zródlowe programu który
    >mialem rozwijac. Oczywiscie zapewnil mnie, ze umowe podpisana

    Na przyszlosc.
    Umowy maja byc w dwóch egzemplarzach.
    Oni ci przysyla obie podpisane, a ty mu jedna z nich odsylasz.

    > Przez tydzien pracowalem na rzecz firmy
    > caly czas bedac w kontakcie z jej wlascicielem.

    Na przyszlosc. Robote rozpoczyna sie po schowaniu podpisanej umowy do szafy.

    > Jak moge wyegzekwowac pieniadze nalezne mi za prace?

    W zasadzie przy takiej kwocie to sie nie oplaca. Wiecej cie to bedzie
    kosztowalo niz wyciagniesz z tego kasy.