  • 1. Data: 2002-04-17 10:01:24
    Temat: Prawo autorskie
    Od: Rafał <k...@g...pl>

    Witam.

    Mam takie pytanie.

    Powiedzmy, że chciałbym zacytować fragment z encyklopedii wirtualnej:
    http://wiem.onet.pl dotyczący jednego z haseł, które zamierzam
    wykorzystać w dyskusji na forrum publicznym - na jakiejś grupie
    dyskusyjnej w domenie .pl. Strona zawiera na samym dole prawa: copyright
    1996-2001 dla kogoś.
    Czy muszę tego kogoś pytać o pozwolenie - o nie prosić, by bez łamania
    prawa zamieścić kilka zdań ?
    Czy cytowanie takiego fragmentu MUSI być podpisane - czyli musi zawierać
    informację o źródle z którego korzystałem ?

    Dalej. Czy przesyłanie takich informacji do znajomych tylko, określonej
    grupy osób, bez pozwolenia twórcy, jest zgodne z prawem (przy podaniu i
    nie - źródła) ?

    Z góry dzięki

    Ludzie myślą inaczej.

    W+++/-- L++/++; MG++ CP2020+ F+ M++ N+; LRU:201888;
    DOP+ P++ A- 1010-- TB+ TP++; A++ R+

  • 2. Data: 2002-04-17 16:38:19
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Rafał wrote:

    > dyskusyjnej w domenie .pl. Strona zawiera na samym dole prawa: copyright
    > 1996-2001 dla kogoś.

    To nie ma znaczenia.

    > Czy muszę tego kogoś pytać o pozwolenie - o nie prosić, by bez łamania
    > prawa zamieścić kilka zdań ?

    W zasadzie nie musisz. Patrz jednak art. 29 Ustawy dla ścisłości.

    > Czy cytowanie takiego fragmentu MUSI być podpisane - czyli musi zawierać
    > informację o źródle z którego korzystałem ?

    Tak.

    > Dalej. Czy przesyłanie takich informacji do znajomych tylko, określonej
    > grupy osób, bez pozwolenia twórcy, jest zgodne z prawem (przy podaniu i
    > nie - źródła) ?

    Przy ocenie zasadności cytatu nie ma znaczenia ile osób zapoznaje się z
    nim (aczkolwiek może mieć znaczenie przy ocenie rozmiarów naruszenia pr.
    aut.)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-18 07:44:19
    Od: Rafał <k...@g...pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    OK< wielkie dzięki ! :)

    Ludzie myślą inaczej.

    W+++/-- L++/++; MG++ CP2020+ F+ M++ N+; LRU:201888;
    DOP+ P++ A- 1010-- TB+ TP++; A++ R+