    From: "NABLABS" <N...@V...PL>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo, anteny, dach i administracja osiedla... - PILNE ;(
    Date: Mon, 20 Jun 2005 22:26:21 +0200

    Witam!

    Szukam wszelkich informacji, które mogły by mi pomóc w sporze ze
    spółdzielnią mieszkaniową. Chodzi o to, iż władze spółdzielni zdecydowały
    się wyremontować dach - i chwała im za to. Niestety, "uprzejmie proszą" o
    zdemontowanie anten telewizyjnych i ew. satelitarnych przez mieszkańców i
    zapowiadają, iż po zakończeniu remontu na dachu nie będą mogły być
    zainstalowane żadne anteny żadnego lokatora, ponoć ze względu na 10-cio
    letnią gwarancję udzieloną przez wykonawcę - ten z kolei udzielił jej pod
    warunkiem, iż na dach nie będzie wstępu. Ma zostać założona kłódka na właz
    na dach. Jednocześnie w rozmowie telefonicznej pani kierownik działu
    technicznego spółdzielni poinformowała mnie, iż spółdzielnia poleca
    podłączenie się do tv kablowej, bo "przecież za podłączenie płaci się teraz
    tylko złotówkę"...
    Jakoś nie za bardzo podoba mi się ten proceder. Swoich anten nie
    zdemontowałem - są one zamocowane w odległości 1m od siebie na kominie
    wentylacyjnym na dachu i w żaden sposób nie naruszały i nie naruszają
    pokrycia dachu. Zamocowanie jest trwałe i solidne. Anten na elewacji budynku
    zamocować nie mogę, ze względu na położenie mieszkania - po prostu ani
    anteny tv naziemnej, ani tv sat nie będą "widziały" właściwych sobie źródeł
    sygnałów, czyli nadajników tv i satelit.
    Dzisiaj rozmawiałem telefonicznie z pańmi z administracji i kazały mi
    kategorycznie zdemontować anteny bez możliwości ponownej instalacji po
    remoncie. Powiedziały też, iż jeśli mam jakiekolwiek wątpliwości, to mogę
    sobie napisać skargę/wniosek do zarządu spółdzielni, ale wyremontowali już
    parę budynków i w żadnym przypadku zgoda taka nie zostałą udzielona. Z tego
    co się orientuję, panie ni mają prawa zakazać ani mi ani żadnemu innemu
    lokatorowi instalacji anten na dachu (jestem właścicielem mieszkania w
    spornym bloku), o ile rzeczona instalacja nie narusza poszycia dachu.
    Podobna - ponoć iddentyczna sytuacja miała już miejsce, jeśli się nie mylę
    rzecz działa się w Katowicach i skończyła w sądzie, gdzie uznano zakaz
    spółdzielni za sprzeczny z prawem i nieważny.
    Reasumując: poszukuję wszelkich materiałów prasowych, prawnych, artykółów z
    KC, KPC, wszelkich linków, porad, które pomogły by mi walczyć o swoje prawa.
    Tym bardziej, iż na podłączenie do kablówki mnie stać, ale na miesięczny
    abonament już niestety nie...

    Pozdrawiam,

    Nablabs

    PS: Info proszę na priv, a ja później przygotuję z nich stronkę, aby i inni
    mieli z tych informacji pożytek ;)