  • 1. Data: 2007-08-10 09:47:24
    Temat: Prawne konsekwencje zerwania zaręczyn
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    W pracy wywiązała się dyskusja w której toku została postawiona kwestia
    prawnych konsekwencji zerwania zaręczyn. Ja twierdzę inaczej, ale dwaj
    moi koledzy upierają się przy tym, że zerwanie zaręczyn może mieć prawne
    skutki i być podstawą dochodzenia jakichś roszczeń przed sądem cywilnym.
    Wg mnie jest to wierutna bzdura a zaręczyny są wyłącznie tradycją i nie
    wiążą się z żadnymi konsekwencjami prawnymi. Uważam, że jedyne czego by
    można dochodzić to udziału w ponoszeniu kosztów odwołanego wesela.

    Pytanie jest jak najbardziej serio :-)

    chester

  • 2. Data: 2007-08-10 09:50:48
    Temat: Re: Prawne konsekwencje zerwania zaręczyn
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    chester pisze:

> [...]
    > wiążą się z żadnymi konsekwencjami prawnymi. Uważam, że jedyne czego by
    > można dochodzić to udziału w ponoszeniu kosztów odwołanego wesela.

    Koszty związane z zaręczynami i ewentualnym przyszłym ślubem to są
    właśnie "prawne skutki" dochodzone przed sądem cywilnym o których mówią
    twoi koledzy.
    Czyli nie macie sprzecznych twierdzeń ...

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-08-10 09:57:16
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Johnson pisze:

    > Koszty związane z zaręczynami i ewentualnym przyszłym ślubem to są
    > właśnie "prawne skutki" dochodzone przed sądem cywilnym o których mówią
    > twoi koledzy.
    > Czyli nie macie sprzecznych twierdzeń ...

    Mamy, bo oni widzą więcej tych kosztów, np. stracony czas itp :-)
    Inaczej mówiąc: oni uważają, że zerwanie zaręczyn tak po prostu, gdy
    jeszcze nic związanego ze ślubem nie było załatwione już samo w sobie
    może mieć skutki prawne. Co ja uważam za bzdurę, ale nikt nie jest
    nieomylny :-P

    chester

  • 4. Data: 2007-08-10 11:29:17
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu chester porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > jeszcze nic związanego ze ślubem nie było załatwione już samo w sobie
    > może mieć skutki prawne. Co ja uważam za bzdurę, ale nikt nie jest

    Powiedz kolegom zeby nie ogladali tyle filmow amerykanskich ;)

    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-08-10 13:14:04
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 10 Sie, 11:47, chester <c...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Uważam, że jedyne czego by
    > można dochodzić to udziału w ponoszeniu kosztów odwołanego wesela.
    >
    > Pytanie jest jak najbardziej serio :-)
    >
    > chester

    Jak Cie baba capnie to koszty odwolania wesela beda tymi o ktore
    bedziesz sie najmniej martwil.
    Bylo nawet o tym jakis czas temu w gazetach.. Kobita byla z USA i
    Katrina sie chyba nazywala.

    NMSP

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-08-10 13:27:50
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Marchefkowy pisze:

> [...]
    > bedziesz sie najmniej martwil.
    > Bylo nawet o tym jakis czas temu w gazetach.. Kobita byla z USA i

    Nie znam sprawy więc nie wiem, o czym mowa :-)
    W każdym razie w moim pytaniu kontekstem był polski system prawny, choć
    ew. przykład z USA też by się przydał ale _konkretny_ .

    chester

  • 7. Data: 2007-08-10 16:47:10
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    http://e-prawnik.pl/prawo/page.php/cD1tdXN0X2xvZ2luX
    2FuZF9wYXlfc21zJnBrZXk9NjcyOGE4ZDZkZjk3MTZlZjdkOTVkO
    GY0MjQzNWZjYmU
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2007-08-11 09:26:17
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 10 Aug
    2007 11:57:16 +0200, chester zeznał(a):

> [...]
    > jeszcze nic związanego ze ślubem nie było załatwione już samo w sobie
    > może mieć skutki prawne. Co ja uważam za bzdurę, ale nikt nie jest

    no to dorzućmy jeszcze pytania:

    Czy mężczyzna może się domagać zwrotu pierścionka zaręczynowego ew. jego
    wartości ?

    Czy to uprawnienie - jeśli istnieje - zależy od osoby zrywającej zaręczyny?

    I ten wieczny problem z udowodnieniem szkody.
    Tzn. oczywiście znakomita większość kobiet uzna, że "ten drań zmarnował im
    życie" ;)

  • 9. Data: 2007-08-11 09:40:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.08.2007 stern <s...@n...to> napisał/a:
> [...]
    > no to dorzućmy jeszcze pytania:
    > Czy mężczyzna może się domagać zwrotu pierścionka zaręczynowego ew. jego

    I czy należy opłacić podatek od darowizn.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-08-11 12:02:10
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 11 Aug
    2007 17:40:23 +0800, Marcin Debowski zeznał(a):

    > I czy należy opłacić podatek od darowizn.

    w sumie nie ma wyjątków :).
    I jeśli potraktować to jako darowiznę, to ciekawy byłby proces
    udowadniający "rażącą niewdzięczność" ;)