  • 1. Data: 2002-01-30 09:09:35
    Temat: Prawa autorskie
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Pracujac w duzej firmie "produkuje" grafike i kod stron internetowych.
    W umowie z firma zrzekam sie majatkowych praw autorskich.
    Czy mam prawo zadac, zeby w jakis sposob podpisac sie pod pracami ? Zeby
    np. gdzies bylo uwidocznione, badz chociaz "zaszyte" w stronie
    internetowej, ze to ja jestem jednym z jej autorow ?
    Cos jak "lista plac" na koncu filmu ?

    Czy firma moze mi odmowic mozliwosci podpisywania sie ?

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    "Za pieniądze kupisz dobrego psa, ale nie kupisz za nie merdania jego

  • 2. Data: 2002-01-30 10:49:57
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Janusz 'Kali' Kaliszczak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > internetowej, ze to ja jestem jednym z jej autorow ?
    > Cos jak "lista plac" na koncu filmu ?
    >
    > Czy firma moze mi odmowic mozliwosci podpisywania sie ?
    Ni firma ni emoze odmówic ci prawa do autorstwa utworu. Jest to prawo
    niezbywalne - art. 16
    Mozesz jednak w umowie zobowiazac sie do niewykonywania tego prawa. Ale
    zawsze mzoesz z umowy sie w"wycofać", tyle ze narazisz sie na ewentualną
    odpowiedzialnosc za naruszenie umowy. Ale najpier musisz sprawdzić,czy taki
    zapis o niewykonywaniu praw znajduje sie w umowie.
    Poczytaj u mnie w FAQ o autorstwie strony www.
    Pozdrawaim
    Romek
    www.prawnik.net.pl