  • 1. Data: 2003-04-14 08:14:41
    Temat: Praca za granica
    Od: "Docent" <b...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow!

    Mam taka prosbe, a wlasciwie chcialbym sie poradzic:

    Otoz od wrzesnia ubieglego roku pracuje legalnie za granica (w firmie nie
    majacej w Polsce swojego przedstawicielstwa), placac podatki i wszystkie
    swiadczenia za granica. W ubieglym roku nie osiagnalem w Polsce zadnych
    dochodow, nie musze zatem wypelniac i skladac deklaracji PIT. Nie musze tez,
    w mysl zapisu o unikaniu podwojnego opodatkowania, obawiac sie polskiego
    fiskusa. Mam jednak pytanie, czy mimo wszystko powinienem zglosic do urzedu
    skarbowego fakt uzyskiwania dochodow za prace za granica?

    I jeszcze jedno pokrewne pytanie: czy w tej sytuacji powinienem zglosic do
    ZUS-u fakt zatrudnienia za granica, chociazby z tego powodu, aby miec
    ciaglosc stazu pracy, a co za tym idzie aby czas pracy za granica
    liczyl mi sie do emerytury?

    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

    Pozdrawiam - Docent

  • 2. Data: 2003-04-14 10:21:01
    Temat: Re: Praca za granica
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Docent wrote:

    Ustaaw sobie poprawnie outlooka, bo masz kodowanie

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-04-14 19:22:51
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Docent" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > ZUS-u fakt zatrudnienia za granica, chociazby z tego powodu, aby miec
    > ciaglosc stazu pracy, a co za tym idzie aby czas pracy za granica

    ZUS dla pracujących za granicą jest dobrowolny. Chcesz... zgłoś, nie
    chcesz... nie zgłaszaj...