  • Data: 2005-03-29 21:41:35
    Temat: Praca na czarno - konsekwencje dla pracownika...
    Od: kapuscinski <0...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam kilka pytań dotyczących tematu... mowa oczywiście o stan prawny
    (to tak jakby ktoś chciał być bardzo uczciwy aż do bólu :)

    1. Jakie konsekwencje ma pracownik zatrudniany na czarno jeżeli do
    firmy (biura) wpadnie kontrola np. PIP i wszystko się wyda? (głównie
    mi chodzi o US i ZUS)

    2. Czy dochody osiągane na czarno jest obowiązek zgłaszać do US?

    3. Czy jest obowiązek zglaszać zatrudnienie na czarno gdziekolwiek
    (np. UP)

    4. Jak się już wszystko wyda to można przy okazji ścignąć pracodawce o
    jakieś odszkodowanie... np. za zastraszanie itp

    5. Jak niedaj Boze pracownik ponosi jakieś konsekwencje to jak się
    najprosciej wykrecic?

    Na te pytania natknela mnie rozmowa z pewną dziewczyna ktora byla
    zatrudniona w biurze i pracodawca straszyl pracownice ze jak sie wyda
    ze sa zatrudnione na czarno to one bedą placic kare 3000zł do Urzedu
    Skarbowego...

    Prosiłbym o podstawy prawne i jakies ciekawe linki zwiazane z
    tematem...