    From: sawic <s...@w...to.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Praca magisterska a prawa autorskie ?
    Date: Thu, 31 Mar 2005 21:35:21 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@212.33.93.157

    witam

    na wstpie chcialbym oznajmic ze jestem elektronikiem a nie prawnikiem :)

    sprawa jest taka, ze robie dosc skomplikowany uklad jako prace
    magisterska i dogadalem sie z pewna firma, ktora zakupi mi potrzebne
    czesci ( dodam ze sa dosc drogie ) wiec oczywiste jest to, ze gdy juz
    wykonam ten uklad itd. to po obronie dzialajace urzadzenie przejdzie na
    wlasnosc owej firmy.
    zastanawiam sie czy moge uzyskac jakies korzysci finansowe, jezeli firma
    ta wprowadzila by urzadzenie do produkcji na wieksza skale na podstawie
    mojego projektu ( a co jesli zmienia pare nieznaczacych elementow a
    calosc i tak bedzie "moja", czy nadal mam do tego prawa, jezeli wogole
    mam ? ). Duza czesc pracy (algorytmy) jest zaczerpnieta z produktow typu
    "public domain", jednak integracja calosci wymaga niemalego wkladu pracy.

    czy istnieje jakas regulacja prawna pod ktora by to "podpadalo"?
    dodam ze na razie umowa z firma byla tylko slowna i do podpisywania
    jakichs papierkow dojdzie dopiero przy odbieraniu przeze mnie obiecanych
    elementow.
    sprawa jak narazie jest bardzo nieformalna i chcialbym poznac jak
    najlepszy kierunek dzialania.

    pozdrawiam