  • 1. Data: 2006-02-05 16:09:52
    Temat: Pożyczka z UP, DG i praca
    Od: "Sebastian" <s...@w...pl>

    Witam,
    mam następujący problem:
    W zeszłym roku wziąłem pożyczkę z UP na rozpoczęcie DG (10k PLN). Założyłem
    firmę i jakoś to sobie przędzie, ale teraz mam mozliwość podjęcia pracy i
    jednocześnie prowadzenia działalności.
    Czy to że podejmę pracę i ZUS będzie opłacany przez pracodawcę a nie przeze
    mnie nie będzie powodem do żądania przez UP zwrotu pożyczki?
    Dodam że w umowie z UP nie ma żadnej wzmianki o zakazie takiego rozwiązania,
    więc moim zdaniem jest to do wykonania, ale nie chcialbym się zdziwić.
    Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i może się podzielić informacją.

    Sebastian

  • 2. Data: 2006-02-05 16:11:28
    Temat: Re: Pożyczka z UP, DG i praca
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sebastian napisał:
    [..]
> [...]
    > więc moim zdaniem jest to do wykonania, ale nie chcialbym się zdziwić.
    > Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i może się podzielić informacją.

    Jak nie ma w umowie to czego się boisz? Własnego cienia?
    A jeżeliś taki strachliwy to zapytaj tych, z którymi podpisywałeś umowę
    i to najlepiej na piśmie.
    Bo wiesz - każdy urząd sam sobie prawa stanowi w tym kraju.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Czy oddamy Gdańsk muzułmanom?
    http://www.partia-rozwoju.org/aktualnosci.htm

  • 3. Data: 2006-02-05 16:25:19
    Od: "Sebastian" <s...@w...pl>

> [...]
    > to najlepiej na piśmie.
    > Bo wiesz - każdy urząd sam sobie prawa stanowi w tym kraju.

    Cienia się nie boję, ale nie chciałbym się zdziwić że ktoś mnie później
    ściga za coś co nie było uwględnione w umowie.
    A co do urzędów to już wiem coś o tym.

    --
    Sebastian

  • 4. Data: 2006-02-06 06:50:44
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Sun, 5 Feb 2006 17:25:19 +0100, Sebastian napisał(a):

    > Cienia się nie boję, ale nie chciałbym się zdziwić że ktoś mnie później
    > ściga za coś co nie było uwględnione w umowie.
    > A co do urzędów to już wiem coś o tym.

    No, nie dziwię się, że się boisz skoro umowy nawet nie przeczytałeś i nie
    wiesz co dostałeś z PUP... Bo pożyczki to na pewno nie dostałeś - już
    prawie dwa lata nie są wypłacane.

    W umowie to może i nie jest uwzględnione wprost, ale przy składaniu wniosku
    wymaganym dokumentem jest oświadczenie o niepodejmowaniu zatrudnienia w
    okresie 12 miesięcy po dniu rozpoczęcia prowadzenia działalności
    gospodarczej

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2006-02-06 06:56:36
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

> [...]

    No, nie dziwię się, że się boisz skoro umowy nawet nie przeczytałeś i nie
    wiesz co dostałeś z PUP... Bo pożyczki to na pewno nie dostałeś - już

    Jeśli brałeś dotację przed 1 listopada 2005 to wtedy nie było o tym chyba
    zapisu w odpowiednim rozporządzeniu, jednak w umowie mogło być zawarte.
    Teraz przy składaniu wniosku wymaganym dokumentem jest oświadczenie o

  • 6. Data: 2006-02-06 09:22:12
    Od: "Sebastian" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:148hwksp6svpb$.1tl0wf2cst2k5.dlg@40tude.net...
> [...]
    > Teraz przy składaniu wniosku wymaganym dokumentem jest oświadczenie o
    > niepodejmowaniu zatrudnienia w okresie 12 miesięcy po dniu rozpoczęcia

    No właśnie było to w kwietniu i w umowie też nic nie ma na temat niemożności
    podjęcia pracy w innej firmie. Dzwoniłem właśnie do PUP no i dowiedziałem
    się że nie mogę, no ale skor nie ma tego w umowie... ;)

    --
    Sebastian

  • 7. Data: 2006-02-06 09:26:16
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Sebastian [Mon, 6 Feb 2006 10:22:12 +0100]:

    > Dzwoniłem właśnie do PUP no i dowiedziałem się że nie mogę

    To niech dadzą Ci jakąś podstawę tego "nie mogę". Idę o zakład
    że nie są w stanie podać - bo jej nie ma. Obwarowanie jest tu
    bardzo proste: rok masz prowadzić działalność. Kropka. A co Ty
    sobie w tym czasie robisz, to ich nie powinno interesować.

    Składki ZUS i tak od DG będziesz płacił, zdrowotne, więc mają
    potwierdzenie że nadal ją prowadzisz.

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|

  • 8. Data: 2006-02-06 10:25:45
    Od: "Sebastian" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie w tym czasie robisz, to ich nie powinno interesować.
    >
    > Składki ZUS i tak od DG będziesz płacił, zdrowotne, więc mają

    Dzięki, zaraz będę ich męczył :)

    --
    Sebastian

  • 9. Data: 2006-02-07 08:57:49
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Mon, 06 Feb 2006 10:26:16 +0100, Kira napisał(a):

> [...]
    > bardzo proste: rok masz prowadzić działalność. Kropka. A co Ty
    > sobie w tym czasie robisz, to ich nie powinno interesować.

    Chyba miałaś na myśli "nie było". Bo w nowym rozporządzeniu takowe
    obwarowanie jest.

    3m się.