    From: "Krzysztof" <k...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pozwalem ojca o alimenty. Co dalej?
    Date: 30 Oct 2003 11:57:38 +0100

    Witam!

    Mam wkrotce rozprawe i chciałbym się do niej dobrze przygotowac. Czy
    moglibyscie mi odpowiedziec na ponizsze pytania? Będę wdzieczny za wszelka
    pomoc i rade.

    1. Czy mam brac adwokata? Jeśli tak, to jakimi kryteriami kierowac się
    przy jego wyborze? A może w takich sprawach rola adwokata jest nieznaczna i
    każdy będzie dobry? Ile kosztuje? Sad zwraca koszty? A jeśli nie brac adwokata,
    to jakie przepisy prawne powinienem sobie przyswoic?

    2. Banalna sprawa, ale jednak mnie nurtuje. Wiadomo, ze od sedziego duzo
    zalezy (w sumie to wszystko;)), wiec trzeba na nim zrobic odpowiednie wrazenie,
    tylko jakie? Zakompleksionego, skromnego, malomownego studenta ostatniego roku,
    dla którego ten proces jest smutna i nieprzyjemna koniecznoscia czy może mam
    być zaradnym, zdecydowanym i wygadanym mlodziencem, który stanowczo odpiera
    zarzuty ojca i walczy o swoje? I jak się ubrac? W garnitur, czy wystarczy
    koszula (może z krawatem)

    3. Sadze się o 1500 zl miesiecznie (studia platne). Czy mam wspominac o
    160 zl, które zarabiam na korepetycjach?

    4. Przedstawiajac sytuacje matki (zarobki 900zl brutto/m-ac) mam
    przedlozyc pismo ze spoldzielni mieszkaniowej o zaleglosciach w czynszu na
    1200 zl?

    5. Czy sad może sprawdzic w jakis sposób stan majatkowy ojca? Bo zarabia
    malo, ale zyje z duzych oszczednosci i pewnie będzie chcial udowodnic, ze stac
    go na niskie albo żadne alimenty. (mimo, ze do sadu przyjedzie nową bawarą 7 )

    6. Czy skuteczna może być nastepujaca argumentacja? &#8222;Skoro ojciec mnie
    wyslal na platne studia i wszystko idzie w porzadku &#8211; dobrze się ucze, pisze
    prace magisterska, mam perspektywy, to nie dopuszczalne jest, ze dla jakiegos
    kaprysu (&#8222;bo go nie slucham&#8221;) przestaje mi placic na ostatnie 4 miesiace
    studiow&#8221;

    7. Czy wspominac i chcieć jeszcze dodatkowe alimenty na studia
    podyplomowe, na które mnie ojciec wyslal, a które koncza się semestr pozniej od
    dziennych. Sa to studia retoryki i może sedzia sobie pomyslec, ze stosuje wobec
    niego rozne sztuczki (których nie omieszkam uzyc ;))

    8. Mogę żądać o alimenty wstecz? Ojciec w ramach kary dla dyrektora
    akademika ;) do dzisiaj nie zaplacil za 3 miesiace zeszlego roku.

    To chyba wszystkie pytania jakie mi przychodza do glowy. Z gory dziekuje za
    pomoc.
    Pozdrawiam serdecznie.