    From: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Posrednik sprzedazy nieruchomosci
    Date: Tue, 7 Mar 2006 09:05:48 +0100

    Witam.

    Otoz tak sie zlozylo, ze posrednik nieruchnosci, z ktorym kiedys rozmawialem
    i zostawilem swoje namiary zadzwonil i poinformowal mnie, ze jest
    mieszkanie, ktore byc moze mnie zainteresuje (moze byc istotny status prawny
    posrednika: pracuje w spoldzielczym biurze nieruchomosci, siedzi vis a vis
    pracownika spoldzielni odpowiedzialnego za przygotowanie od strony
    spoldzielni dokumentow dotyczacych statusu mieszkania - co samo w sobie jest
    ciekawa sytuacja:-).

    Tak sie zlozylo, ze nie przedstawil mi do podpisu umowy na posrednictwo
    przed pokazaniem mieszkania oraz nie wspominal nic o cenie usluge.
    Jakkolwiek i posrednik i ja umowe chcemy podpisac, pewnie poglady rozejda
    sie przy cenie:-)

    Jak sie okazalo, takze sprzedajacy ma niepodpisana umowe, jakkolwiek zostala
    mu ona przedstawiona. Jednak takze nie zakonczono negocjacji cenowych. Takze
    sprzedajacy chce podpisac umowe ale podobnie jak ja, nie jest zainteresowany
    poczatkowa oferta cenowa posrednika.

    I teraz pytanie, jak sie to ma od strony prawnej, jezeli ja i sprzedajacy
    nie podpiszemy umowy z posrednikiem i dokonamy transakcji sprzedazy?

    Na chwile obecna cala praca posrednika to kilka telefonow i jedna wizyta.

    Pozdrawiam
    LG