    From: "maciekp00" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pomocy! Mam problem z urlopem (normy równoważne)
    Date: Tue, 8 Jul 2003 13:05:58 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@pb69.ostroleka.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam!

    Mam następujący problem:

    Prowadzę stację LPG czynną 24h cały rok. Zatrudniam 5 pracowników na pełen
    etat. Wynagrodzenie każdego z nich wynosi 820 zł brutto. Pracują oni po 12
    godzin w następującym schemacie 8-20 i 20-8. Na zmianie jest jeden
    pracownik.
    Tym sposobem wychodzi im (160h/12h=13 służb 12 h).
    Biorąc pod uwagę ich wynagrodzenie 820 zł zarabiają 63,08 zł za 1 służbę (za
    zmianę nocną odpowiedno więcej o godziny nocne).
    Teraz nadeszła pora urlopów i pojawił się problem. Czytałem, że praconik nie
    może wziąć więcej dni urlopu niż wynika to z jego normalnego grafiku pracy -
    czyli w moim przypadku 13 dni pracujących. Co mam zrobić z resztą miesiąca?
    Nie mogę mu udzielić więcej niż 13 dni w jednym miesiącu?

    I druga sprawa wynikająca z powyższego: wynagrodzenie za jeden dzień
    urlopu - przyjmijmy jak dniówkę 63,08 zł. Czyli w związku z tym za
    przysługujący 20 dniowy urlop mam zapłacić 20*63,08 zł = 1261,6 zł brutto ?
    Gdyby pracowali po 8 h wyglądałoby to trochę skromniej.
    Pracujących w miesiącu 20 dni po 8 godzin = 160. Zatem dniówka 820/20 = 41
    zł brutto.
    Czyli urlop 41*20 dni = 820 zł.

    Gdzie popełniam błąd w takim rozumowaniu? (Bo zakładam, że popełniam gdyż
    1261,60 zł za 20 dni urlopu to dużo więcej niż 820 zł...)

    Pozdrawiam

    Maciek