  • 1. Data: 2003-11-18 11:27:56
    Temat: Podwójne obywatelstwo.
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    Witam !

    Czy w Polsce mozna mieć obecnie podwójne obywatelstwo ?

    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy alarmowe, sieci

  • 2. Data: 2003-11-18 11:37:27
    Temat: Re: Podwójne obywatelstwo.
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Czy w Polsce mozna mieć obecnie podwójne obywatelstwo ?

    przepisy nie zabraniają polskim obywatelom posiadania jednocześnie
    obywatelstwa innego kraju. Ale obywatel polski będzie dla polskich władz
    wyłącznie obywatelem polskim - nie przysługuja mu przywileje przewidziane
    dla obywateli innych krajów. Nie moze np domagać się powiadomienia konsula,
    gdy zostanie zatrzymany, ma obowiązek odsłużyć swoje w obronie ojczyzny
    (chyba, ze odsłuzył już swoje w obronie tej drugiej ojczyzny). Co więcej -
    nie wolno mu posługiwać sie w stosunku do władz polskich dokumentem
    stwierdzającym obywatelstwo innego kraju - np nie ma prawa przekroczyć
    granicy polskiej na innym paszporcie niż polski. Była, i nadal jest z tym
    niezła heca, bo czasami nadgorliwcy z okęcia cofają polonusów, jak ci chcą
    wyjechać na amerykańskim paszporcie.

  • 3. Data: 2003-11-18 11:42:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Rodrig von Falkenstein rzecze:
    > gdy zostanie zatrzymany, ma obowiązek odsłużyć swoje w obronie ojczyzny

    Nieprawda. Jeżeli mieszka na stałe za granicą to go ten niewolniczy obowiązek
    nie dotyczy.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 4. Data: 2003-11-18 11:50:40
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    Rodrig von Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):
    >, ma obowiązek odsłużyć
    > swoje w obronie ojczyzny (chyba, ze odsłuzył już swoje w obronie tej
    > drugiej ojczyzny).

    W Polsce juz odsłuzyłem.

> [...]
    > do władz polskich dokumentem stwierdzającym obywatelstwo innego kraju
    > - np nie ma prawa przekroczyć granicy polskiej na innym paszporcie

    No ok, ale mi chodzi o obywatelstwo niemieckie które jestem w stanie dośc
    łatwo uzyskać. Jak to wtedy wygląda na granicy jak będe wyjeżdżał z Niemiec
    do Polski ? Który paszport mam pokazać ?

  • 5. Data: 2003-11-18 15:13:04
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "VSS" <v...@p...pl> wrote in message news:bpd12j$9sb$1@topaz.icpnet.pl...

> [...]
    > łatwo uzyskać. Jak to wtedy wygląda na granicy jak będe wyjeżdżał z
    Niemiec
    > do Polski ? Który paszport mam pokazać ?

    Niedługo pewnie żaden.
    Chyba w przypadku Niemiec nie robi to różnicy.
    A tak bardzo formalnie to możesz pokazać oba. Niech sobie wybiorą.

  • 6. Data: 2003-11-18 18:59:44
    Od: " Witek" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Niemiec
    >
    > Niedługo pewnie żaden.
    > Chyba w przypadku Niemiec nie robi to różnicy.
    > A tak bardzo formalnie to możesz pokazać oba. Niech sobie wybiorą.

    dokladnie, pokazujesz dwa. ja mam kanadyjskie i polskie obywatelstwo.
    Przyklad z Okecia: czasem podam tylko swoj polski paszport to slysze
    tekst "Pan pokaze drugi paszport tez"

    Witek

  • 7. Data: 2003-11-18 20:19:05
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> popełnił 18 lis 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Nieprawda. Jeżeli mieszka na stałe za granicą to go ten niewolniczy
    > obowiązek nie dotyczy.
    A jak to się ma do karalności zaciągania się do obcych armii?

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2003-11-19 00:12:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    poreba rzecze:
    > A jak to się ma do karalności zaciągania się do obcych armii?

    Nie pamiętam.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek