  • 1. Data: 2003-10-20 06:31:24
    Temat: Podwojne obywatelstwo
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Witajcie,
    mam takie malutkie pytanko.
    Czy ktos z Was posiada moze podwojne obywatelstwo (polsko-niemieckie) i moze
    podzielic sie uwagami dotyczacymi przekraczania granic ? Interesuja mnie
    rowniez wszelkie inne uwagi, napotykane problemy, zarowno po stronie
    niemieckiej i polskiej.
    Wiem juz ze wyjezdzajac z Polski musze poslugiwac sie paszportem polskim,
    ale czy np. lecac do Nowej Zelandii (gdze wymagana jest wiza) musze miec
    wize skoro jestem rowniez obywatelem niemieckim ? Wiem, ze mozna to
    rozwiazac np. tak: lece do niemiec na polskim paszporcie, a z niemiec na
    niemieckim do nowej zelandii, ale to troche podnosi koszty :)

    Podzielcie sie swoimi uwagami, bardzo prosze.

    Pozdrawiam, Jagaa

  • 2. Data: 2003-10-20 08:54:24
    Temat: Re: Podwojne obywatelstwo
    Od: "Mme Kitzmoor" <c...@s...tlen.pl>

    Baba Jagaa wrote:
    > Witajcie,
    > mam takie malutkie pytanko.
    > Czy ktos z Was posiada moze podwojne obywatelstwo

    Tak.

    > (polsko-niemieckie)

    Nie.

    > i moze podzielic sie uwagami dotyczacymi przekraczania granic ?

    Musisz liczyc sie z tym, ze, wyjezdzajac gdzies np. samolotem, powinnas caly
    czas okazywac jeden paszport. Mnie sie kiedys uczepili, jak wjezdzalam do UK
    jako obywatelka tego drugiego kraju, a wyjezdzalam jako Polka.

    Ale ja polski i tak ze soba zawsze zabieram, zeby, w razie klopotow, uzyskac
    pomoc od polskich placowek dyplomatycznych lub gdyby ktos sie mial uczepic,
    ze np. ubezpieczenie jest na Polaka.

    > Interesuja mnie rowniez wszelkie inne uwagi, napotykane problemy,
    > zarowno po stronie niemieckiej i polskiej.
    > Wiem juz ze wyjezdzajac z Polski musze poslugiwac sie paszportem
    > polskim,

    Nie musisz.

    > ale czy np. lecac do Nowej Zelandii (gdze wymagana jest
    > wiza) musze miec wize skoro jestem rowniez obywatelem niemieckim ?

    Jak rozumiem - wiza jest wymagana od obywateli Polski? Jesli nie jest
    wymagana od Niemcow, mozesz spokojnie pojechac jako Niemka.

    > Wiem, ze mozna to rozwiazac np. tak: lece do niemiec na polskim
    > paszporcie, a z niemiec na niemieckim do nowej zelandii, ale to
    > troche podnosi koszty :)

    Zupelnie niepotrzebnie.

    Pozdrawiam
    Iff