    From: Maciekkk <M...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podatek VAT
    Date: Fri, 30 Mar 2007 11:56:06 +0200

    Witam!!!

    Zalozylem działalnosc jedno-osobowa, i po zarejestrowaniu firmy w
    urzedzie miasta, zglosilem sie do skarbowki.
    Z racji tego iz posiadalem wczesniej NIP to musialem tylko aktualizowac
    dane na firme.
    Otrzymalem informacje przy okienku iz moge byc zwolniony z placenia vatu
    i moge wystawiac rachunki uproszczone a jak chce wystawiac faktury vat
    to musze zaplacic 170 zl i zlozyc formularz w skarbowce: VAT-R.
    Nie zlozylem zadnego wiecej dokumentu, gdyz poinformowano mnie ze te
    zwolnienie jest udogodnieniem dla nowych przedsiebiorstw.
    Wystawielm juz 2 rachunki i teraz jest potrzeba zebym wystawil fakture vat.
    Czy moge teraz stac sie watowcem?

    - W okienku jednym otrzymalem odpowiedz ze tak, kiedy tylko chce.

    * Zalozylem sie z czlowiekiem, ktory pracowal w skarbowce i dzwoniac do
    skarbowki mowia ze nie moge bo juz wystawilem pierwszy rachunek.
    Musze teraz przekroczyc prog 39 600 zl obrotu czy jakios tak, i wtedy
    automatycznie sie stane watowcem.

    - Dzis bylem znow w skarbowce i znow powiedziano mi ze moge teraz
    wypelnic formularz i stac sie vatowcem.

    * Wrocilem i poinformowalem o tym czlowieka, z ktorym "przegralem
    zaklad", wiec znow zadzwonilismy, i znow czlowiek powiedzial mi ze nie moge.

    Wiec jak to w koncu jest?
    Jesli ktos wie, prosze o odpowiedz.