  • 1. Data: 2004-10-09 20:07:33
    Temat: Płatne chorobowe ?
    Od: "Cloudic" <g...@w...pl>

    Opowiem króciutko historię:
    Chłopak został zarejestrowanym pracownikiem. Po 4 dniach na skutek bardzo
    ciężkiego
    pobicia trafia do szpitala w stanie krytycznym.
    Czeka go wielomiesięczna rehabilitacja....

    I tutaj mam pytanie (pytam na prośbę rodziny poszkodowanego )
    - czy nabył praw do płatnego chorobowego ?. Czy będzie to zależne od tego,
    czy została przekazana przez pracodawcę składka do ZUS-u ?
    A może 4-ro dniowy okres zatrudnienia to za krótko by
    można było korzystać z płatnego okresu niezdolności do pracy ?.

    Dziękuję bardzo za każdą poradę i przepraszam jeśli
    "niefachowo" przedstawiłam sprawę.

    - cloudic -

  • 2. Data: 2004-10-10 14:48:03
    Temat: Re: Płatne chorobowe ?
    Od: "Piotr" <p...@k...chip.pl>

    Z tego co mi wiadomo prawo do platnego zasilku chorobowego zostaje nabyte po
    przepracowaniu pelnego pierwszego miesiaca pracy. W syt. szczegolnych firma
    może ale nie musi zgodzic sie na wyplacenie zas. chorobowego przed uplywem
    pierwszego miesiaca.

    Pozdrawiam
    n3lly

  • 3. Data: 2004-10-11 07:11:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Oct 2004, Piotr wrote:
    [...]
    >+ W syt. szczegolnych firma
    >+ może ale nie musi zgodzic sie na wyplacenie zas. chorobowego przed uplywem
    >+ pierwszego miesiaca.

    ...mi się wydaje że w omawianym przypadku ważniejsze jest co ZUS
    na to...
    wKF: możesz odpowiadać "pod" ? Znacznie czytelniej się odnieść
    można do treści.

    pozdrowienia, Gotfryd