    From: wku <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: POMOCY! KARTA POWOLANIA!
    Date: Wed, 20 Aug 2003 12:46:55 +0200

    Czy jest dla mnie jakis ratunek? Czy da sie cos z tym zrobic?

    Poniewaz obecnie mieszkam w Warszawie i chce, aby tutaj byla
    rozpatrywana sprawa moich checi do sluzenia w polskiej armii,
    postanowilem sie tu przemeldowac z miejsca stalego pobytu. Zaginela mi
    jednak ksiazeczka wojskowa, wiec udalem sie do macierzystego WKU w celu
    jej wyrobienia.

    Od razu zostalem zjechany za to, ze nie odbieram od nich pism i ze
    uchylam sie od sluzby wojskowej. Stwierdzilem, ze prowadze firme i
    czesto wyjezdzam, wiec rzadko przebywam w miejscu zamieszkania. I zadne
    pismo do mnie nie dotarlo.

    Wyrobiono mi ksiazeczke wojskowa i zostalem poproszony do innej osoby po
    jej odbior. Dostalem do podpisu formularz odbioru ksiazeczki i
    podpisalem tez jej odbior na karcie ewidencyjnej. Dowiedzialem sie
    jednak, ze to nie wszystko, co musze podpisac. Facet, ktory dmuchal mi
    dymem z papierosa w twarz powiedzial, ze bylem przez nich poszukiwany i
    wiecej nie maja mnie juz ochoty szukac. I w zwiazku z tym, ze mam
    kategorie zdrowia A, powoluje mnie do sluzby wojskowej. Mam sie stawic
    tu i tu, do dnia tego i tego.

    Odpowiedzialem, ze kategorie A przyznano mi kilka lat temu, jednak
    ostatnio moj stan zdrowia ulegl pogorszeniu i mam watpliwosci, czy moge
    odbywac sluzbe wojskowa. Uslyszalem, ze nic go to nie interesuje, bo
    trzeba bylo myslec o tym wczesniej. I ze jak chce, to moge zlozyc w tej
    chwili podanie z prosba o zmiane kategorii zdrowia i dolaczyc stosowne
    dokumenty. Stwierdzilem, ze nie woze ze soba codziennie dokumentacji
    swoich schorzen. Uslyszalem w odpowiedzi, ze musze wiec podpisac karte
    powolania.

    Poniewaz domagalem sie skierowania najpierw na badania lekarskie, a nie
    od razu do wojska, odmowilem podpisania karty. Dwaj panowie sporzadzili
    wiec protokol, ze odmawiam podpisania karty i kazali mi sie podpisac na
    odmowie. Stwierdzilem rowniez, ze tego dokumentu takze nie podpisze.
    Postraszono mnie konsekwencjami i opowiadano kilka historii.
    Stwierdzilem jednak, ze nie moge podpisac czegos, z czym sie nie
    zgadzam. Uslyszalem na odchodne, ze w ciagu 14 dni moge sie odwolac od
    karty powolania, ale sami nawet nie wiedza jak, bo jej nie podpisalem.

    Czy mieli prawo wreczac mi karte powolania bez wyslania mnie na komisje
    lekarska? Czy mam sie teraz stawic tam, gdzie mi powiedzieli, mimo tego,
    ze nic nie podpisalem i zbieram dokumentacje choroby?

    Co mam zrobic?

    1/ szybko sie wymeldowac z pobytu stalego i zameldowac w Warszawie, aby
    moja sprawa byla rozpatrywana tutaj, czy

    2/ zameldowac sie na pobyt czasowy dluzszy niz 2 miesiace w Warszawie i
    zglosic sie do tutejszego WKU, czy

    3/ skladac odwolania od karty, ktorej nie podpisalem do WKU w miejscu, z
    ktorego chce sie wymeldowac, czy

    4/ przesylac do miejsca, z ktorego chce sie wymeldowac prosbe o
    skierowanie na badania wraz z jakims dokumentem?

    Poradzcie, bo nie wiem, co robic. A tymczasem biore sie za czytanie
    ustawy - moze cos tam znajde.

    Z gory serdecznie dziekuje.