    From: "gresiek" <g...@e...poczta.fm.eddf>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oszustwo na niewielka kwote, co zrobic?
    Date: Wed, 23 Nov 2005 13:08:00 +0100

    Witam,

    Sprawa jest w sumie blaha ale mimo wszystko nie chcialbym tego zostawic, ot
    tak bez zadnych konsekwencji.
    Otoz zostalem oszukany na niewielka kwote 330zl. Sprawa wyglada tak.
    1) Na liscie dyskusyjnej w internecie ktos sie oglosil z oferta sprzedazy
    paru filmow.
    2) Zglosilem swoje zainteresowanie.
    3) Oferent podal numer konta (w Deutsche Banku) i swoje dane z miejscem
    zamieszkania w Gdansku (nie wiem czy prawdziwe ale numer w banku chyba byl
    prawdziwy skoro przelew przeszedl). Pieniadze przelalem ze swojego konta w
    mBanku. Szczerze mowiac chcialem otrzymac te filmy w liscie za zaliczeniem
    no ale oferent stwierdzil ze kwota jest na tyle mala ze sie nie oplaca...
    (jak dla kogo, pewnie i tak dostalbym jakies smieci w przesylce).
    4) Po dokonaniu przelewu oferent zamilkl na dobre... Jedyny link do niego to
    jego adres e-mail. Zreszta poslugiwal sie dwoma e-mailami z ktorych jeden
    juz nie dziala (nie ma takiego adresu...).

    I teraz moje pytanie - co mam zrobic zeby nie puscic tego plazem? Napisalem
    e-maila do mBanku i w odpowiedzi otrzymalem cos takiego:
    Witam,
    "Prosze Pana w przypadku jesli padl ofiara oszustwa konieczne jest wszczecie
    postepowania na drodze sadowej. W tym celu prosze zlozyc doniesie na
    policji. Przykro mi natomiast nie zostana Panu bez tego zwrocone srodki.
    W przypadku dalszych pytań proszę o kontakt."

    No i teraz to postepowanie sadowe... sie tego "przestraszylem" szczerze
    mowiac. Bedzie pewnie trwalo z 3 lata, wladuje sie w jakies niepotrzebne
    koszta a na dodatek w tej chwili przebywam w Niemczech i nie mam mozliwosci
    zlozenia doniesienia na Policje ( bede w PL dopiero przed Bozym
    Narodzeniem)...
    Z drugiej stronie to jest chyba jedyna mozliwa opcja, bo przeciez nie nasle
    na faceta Ruskich... ;-)
    Poza tym w sumie nie mam zadnych konkretnych dowodow na to ze zostalem
    oszukany. Jedyny "dowod" to moj przelew (w tytule wpisalem "oplata za
    zamowione filmy xyz") i oferta w internecie i moje i jego e-maile... Jaki to
    dowod dla sadu? Facet moze powiedziec, ze filmy mi dostarczyl do domu a ja
    je odebralem... W takiej sytuacji to sprawa chyba beznadziejna...
    Co o tym sadzicie? Czy warto sie szarpac o 300zl?
    Pozdrawiam,
    Grzesiek