  • 1. Data: 2013-11-29 22:08:12
    Temat: Opłaty za media (gaz, prąd)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Zaznaczę że młody jestem i dopiero bezpośrednio stykam się z takimi
    praktykami, ale z czego wynika wyliczanie faktur przez PGNiG czy PGE na
    "zapas"?

    Właśnie dostałem faktury podzielone po dwa miesiące od PGE, za aktualne
    zużycie aż do sierpnia roku 2014! Po co mi te przyszłe faktury? Mam
    rozumieć że nie interesuje ich stan mojego licznika przez najbliższe pół
    roku?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2013-11-30 00:15:16
    Temat: Re: Opłaty za media (gaz, prąd)
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 29.11.2013 22:08, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > zużycie aż do sierpnia roku 2014! Po co mi te przyszłe faktury? Mam
    > rozumieć że nie interesuje ich stan mojego licznika przez najbliższe pół

    Tak.

    A to sie nazywa "kredytowanie na koszt odbiorcy".

    Za pol roku ci napisza, ze zaplaciles o 300 zl za duzo. I przysla
    kolejne kredytowe... znaczy prognozy.

    To typowa prkatyka monopolistow.

    Dlatego ja prognozowe place dopiero, jak przysla wezwanie do zaplaty bo
    costam zalegam.

    W ramach buntu.

    Wszystkie niemal firmy radza sobie z przysylaniem faktur z dokladnym
    rozliczeniem za okres rozliczeniowy, tylko te chujki od gazu sobie nie
    radza.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 3. Data: 2013-11-30 03:40:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-30 00:15, Użytkownik hikikomorisan napisał:

> [...]
    >
    > Wszystkie niemal firmy radza sobie z przysylaniem faktur z dokladnym
    > rozliczeniem za okres rozliczeniowy, tylko te chujki od gazu sobie nie

    To ty chyba jeszcze prądu w mieszkaniu nie masz.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-11-30 09:42:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-30, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    [...]

    > To ty chyba jeszcze prądu w mieszkaniu nie masz.

    Też zależy od taryfy/firmy. Ja i prąd, i gaz miałem odczytywany
    na bieżąco, co 2 miesiące i faktura była tylko na podstawie tego
    wystawiana. Nie miałem żadnych faktur prognozowych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2013-11-30 09:47:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 listopada 2013 09:42:52 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Te� zale�y od taryfy/firmy. Ja i pr�d, i gaz mia�em odczytywany
    > na bie��co, co 2 miesi�ce i faktura by�a tylko na podstawie tego
    > wystawiana. Nie mia�em �adnych faktur prognozowych.
    Chyba większość dostawców już takie cos umozliwia. U mnie zarówno gaz jak i prąd oraz
    woda są rozliczane wg bieżącego zuzycia

  • 6. Data: 2013-11-30 09:52:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-30, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Chyba większość dostawców już takie cos umozliwia. U mnie zarówno gaz jak
    > i prąd oraz woda są rozliczane wg bieżącego zuzycia

    Dokładnie. Kwestia wyboru taryfy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2013-11-30 20:31:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Nov 2013, Kris wrote:

    > Chyba większość dostawców już takie cos umozliwia. U mnie zarówno gaz jak i prąd
    oraz woda są rozliczane wg bieżącego zuzycia

    Przy czym bieżące rozliczanie potrafi być osobno odpłatne
    (no taki pechowy układ taryf, paczpan).
    Nie jest więc pewne, czy "kredytowanie" nie wyjdzie taniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-11-30 21:05:06
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał

    >.......Po co mi te przyszłe faktury?

    Abyś je zapłacił przed wyznaczonym na fakturach terminem.
    I nie spóźnij się bo naliczą odsetki za zwłokę.
    Nawet gdybyś pradu nie zużywał i na koniec okazało się, że masz od początku
    nadpłatę.
    Takie odsetki karne od nieistniejącej należności.
    Ja tak miałem już 2 razy.
    Nie mam jednak chęci się z nimi szarpać.

  • 9. Data: 2013-11-30 21:56:20
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Takie odsetki karne od nieistniejącej należności.
    > Ja tak miałem już 2 razy.
    > Nie mam jednak chęci się z nimi szarpać.
    Może naiwnie myślę, ale czy w takim przypadku nie należą się odsetki w drugą
    stronę?
    WOJO

  • 10. Data: 2013-11-30 22:10:28
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-30 21:56, WOJO pisze:

    > Może naiwnie myślę, ale czy w takim przypadku nie należą się odsetki w
    > drugą stronę?

    Zależy co stoi w umowie, zwłaszcza nt. różnych sposobów rozliczania.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.